Gå til innhold

Nils` nye garasje

Recommended Posts

Holder nå på å skal bygge nytt hus og ny garasje, derav tenkte jeg og lage en tråd for å dele prosessen og få tips underveis.

Garasjen blir på 12x8 meter og todelt. En del for verksted og en del for parkering av bil.

Det vil også bli en bod i bakkant slik at sykler, ski etc ikke trenger å være i nærheten av bilene 😎 

Der blir totalt 3 porter og skråtak i hele garasjen. 

Planen etterhvert er å montere to-søyler i verkstedet og kunne bruke denne delen til service på bilene samt at jeg driver på å pusser opp en veteran bil.

Får se med tiden om gulvet blir flislagt i verksted delen, dette er ikke førsteprioritet.

Gravingen på tomta begynner i neste uke og garasjen vil bli satt opp fortløpende, forhåpentligvis er den kommet opp iløpet av sommeren. 

Ønsker tips til kledning og tak innvendig? Tenkte i utgangspunktet gips, men vurderer å bruke lyst bølgeblekk istedenfor..

Laster opp tegninger til å begynne med, så kommer det bilder fortløpende under prosessen :) 

Fasade Garasje.jpg

Plan Garasje.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 3 weeks later...

Ikke så mye nytt enda siden det har blitt litt forsinkelser med grunnarbeidet. Plata er snart ferdig for garasjen samt at det er besluttet å legge vannbåren varme i grasjen også. Tror det blir greit mtp å ha pluss grader i garasjen hele året 😊

E17FB762-71E7-4EC6-8228-1D7FEE54AB53.jpeg

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ser ut til å bli et trivelig bygg å boltre seg i. Lykke til med prosessen fremover! Jeg kommer til å titte innom av og til. Også spent på hvilken veteran som skal få gjennomgå der :)

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...