Jump to content
Sign in to follow this  
Cookiey

Coating for nybegynner

Recommended Posts

Cookiey

Hallais. Som tittelen sier er jeg på utkikk etter en coating for noen som aldri har lagt en coating før, men som har erfaring med legging av voks. Tenker nå at tiden kanskje er inne for å få på en litt mer langvarig beskyttelse av bilen og har derfor siktet meg litt inn på coating. Men siden det er like mange coatinger der ute som mennesker så går en seg fort vill i denne jungelen. Men det er hovedsakligt 3 stk jeg har sitt på til

CarPro CQuartz 3.0 uk kit m/ reload

Gyeon Mohs inkl Cure

GTechniq crystal serum light ( ikke kit )

Grunnen for at kit friste mest er fordi da følger en topup med, samt prisen er sånn noen lunde. Men er det noen som har noen andre meninger om hvilken en burde gå for eller som har erfaring med de nevnte over ?

Takker for alle tips and tricks

Stian1991

Hei, 
Jeg har selv liggende uk 3.0 til min bil som skal på om ikke lenge, veldig mange er fornøyd med denne og generelt liker jeg produktene til CarPro samt dlux :)
Ellers tror jeg alle de der er grei, men ville gått for CarPro eller gyeon, men det er meg :)

Har brukt flere forskjellige coatinger og cquarts er fin for nybegynnere, og proffen?. Har sett tester der den gjør det like bra som high end coatingene til CarPro.
Den har veldig god vannskrekk og holder mer enn lenge nok. Se langtidstest her inne så er det ganske gode resultater😁
Har dlux på felgene og den er rå i forhold til pris, varer lenge, gjør mye bedre jobb enn langt dyrere produkter og ok å jobbe med

Cookiey

Men det er ikke noe problem å legge på bliss ved senere anledning eller må denne legges på asap etter 3.0?

Hei, 
Jeg har selv liggende uk 3.0 til min bil som skal på om ikke lenge, veldig mange er fornøyd med denne og generelt liker jeg produktene til CarPro samt dlux
Ellers tror jeg alle de der er grei, men ville gått for CarPro eller gyeon, men det er meg

Har brukt flere forskjellige coatinger og cquarts er fin for nybegynnere, og proffen?. Har sett tester der den gjør det like bra som high end coatingene til CarPro.
Den har veldig god vannskrekk og holder mer enn lenge nok. Se langtidstest her inne så er det ganske gode resultater
Har dlux på felgene og den er rå i forhold til pris, varer lenge, gjør mye bedre jobb enn langt dyrere produkter og ok å jobbe med

_Makki_

same shit, different wrap..

Alle er like enkelt å legge og om du legger alle 3 at med hverandre så ser du ikke forskjell heller.

Så det blir hipp som happ.

• Like 4

Stian1991
16 timer siden, Cookiey skrev:

Men det er ikke noe problem å legge på bliss ved senere anledning eller må denne legges på asap etter 3.0?

Etter en test jeg så på tuben, så velger jeg å ikke legge gliss :)

16 timer siden, _Makki_ skrev:

same shit, different wrap..

Alle er like enkelt å legge og om du legger alle 3 at med hverandre så ser du ikke forskjell heller.

Så det blir hipp som happ.

Det er nok slik som du sier, og ser nok ikke forskjell. Men holdbarheten er gjerne litt forskjellig? 
Value for money er nok det greieste å gå etter

Cookiey

Ble capro cquartz 3.0 m/ reload
Blir spennende å prøve

• Like 1

Andreas Winter

Blir sikkert bra. 👍 Hold oss gjerne oppdatert. 

• Like 1