Gå til innhold

http://www.leatherique.com/

Hans Christian

Recommended Posts

Hans Christian

Jeg fikk trukket om forsetene i min 635csi 86 men istedenfor blankt skinn ble det montert ruskinn/suede.

noen triks for p "blanke dem" opp?

er leatherique tingen?

Hans Christian (Bærum)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ruskinn/semsket det ble brukt?

Da skal det ikke brukes midler som er beregnet til vanlig dekkfarget skinn i biler. Og det krever en del mer vedlikehold for å vare og ikke bli stygt av flekker.

Egne rensemidler, og ikke minst anbefales visst å alltid impregnere/conditionere etter rens. Dette kan kanskje gi "blankere" skinn?
Vær sikker på hva slags skinn du har, og spør gjerne eksperter på dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
_Makki_
17 timer siden, Hans Christian skrev:

Jeg fikk trukket om forsetene i min 635csi 86 men istedenfor blankt skinn ble det montert ruskinn/suede.

noen triks for p "blanke dem" opp?

er leatherique tingen?

Hans Christian (Bærum)

Har du bilder av dette?

Jeg tviler på at dette er ekte skinn. Ekte ruskinn/suede finnes nesten ikke i bilindustien originalt. Det er en grunn for dette ;)

Mange sier også nubuck som igjen er noe helt annet og org nubuck finnes bare i super skjeldne biler der dette ble spesiall bestilt med vilje som BMW Z1 og noen Maybach.

Så jeg tipper det er trukket i syntetisk stoff som ser ut som alcantara nesten. Og da behandles det som tekstil / alcantara.

Forresten, BMW på den tiden var veldig flinke til å bruke kvalitets ekskusiv skinn som buffalo leather også kalt water buffalo leather. Det er fortsatt det dyreste av skinnet da dette er ekte aniline skinn. Det er kanskje totalt 10-15 maks bilmodeler i verden som har dette som ekstra utstyr.

Bl.a 86 M6 635 CSI hadde dette. Men så gikk BMW senere over til buffalo leather pigmentert. Flere Alpina har slikt interiør. De gikk over til pigmentert buffalo leather da første versjonen av aniline skinnet er et HELVETE å vedlikeholde. Det er da fortsatt men heldigvis er det veldig få biler som har dette. Ellers er det jo kjempeflott i å ta på dette og sitte ;) 

• Liker 3
  • DCN Poeng 1

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...