Jump to content
INSANITY Detailing

S&S - 2018 Porsche Panamera - FEYNLAB Heal LITE

Recommended Posts

INSANITY Detailing

porschepanamera.png.8c3ca6cb1af627367372d59eb858b860.png

Hvorfor stoppe når en først er i gang? Up next, ett av mine absolutt favorittmerker, Porsche, med en 2018 Panamera E-Hybrid i Volcano Grey Metallic. Denne gangen tok jeg en del bilder, både fordi bilen virkelig hadde en del opprydding, og fordi kunden satte pris på arbeidet som blir gjort. Dessuten er det tøft å se på. 

Timesantallet beregnet ved befaring var 20 timer med maskinkjøring. FEYNLAB Heal LITE selvreparerende coating på toppen, samt. 2 felgsett med FEYNLAB Wheel&Caliper, dermed også calipere og hjulbrønn og ruter med FEYNLAB Window. Jeg visste at 20 timer var snaut veldig raskt etter at bilen var vasket ned, men hvor snaut fikk jeg sårlig erfare snart. Jobben krevde mer enn det dobbelte av antatt tid, noe som gjør utslag for både kunde og min bedrift.

 

Nedvask: 

  • Chem-Tech TarTech
  • Bilt-Hamber Surfex HD
  • Nerta Blue Diamond
  • Chem-Tech Korrotech
  • Nerta ATC200
  • FEYNLAB Wash
  • FEYNLAB Pure Wash
  • Vakseredskap fra KL!N Korea og Detail Factory

 

IMG_3094.thumb.JPG.55773ad5981d19d6cc418438d6d9e694.JPGIMG_3098.thumb.JPG.43fe80a56cc18cd7247b3777aa031e98.JPG IMG_3112.thumb.JPG.10c6c5f8702d33574e76de4431bd23e5.JPGIMG_3114.thumb.JPG.3391a267ce0900fd00a4773d27af583a.JPGIMG_3116.thumb.JPG.fca285b67248e3f6bd4d5490cf490eb0.JPG

 

Her er den ferdig vakset og tørket med KL!N Korea tørkehåndkle og BigBoi Blowr Mini, hjulene av, klar for inspeksjon og oppmerking.

 

IMG_3119.thumb.JPG.6b60349ce89de2ae59d247910c08695d.JPGIMG_3120.thumb.JPG.29e8538b0ee41ce73a161ae7803d74e5.JPGIMG_3125.thumb.JPG.41e188e11f632c2a5d244a2b0dd92437.JPGIMG_3126.thumb.JPG.d7139f8efc60823c6a5e3b7e41d7ca99.JPGIMG_3128.thumb.JPG.e5a8e5cca19044a16f4d9d01d2a6d162.JPGIMG_3130.thumb.JPG.e08b4dc11750e7a293bd83697c2587d1.JPGIMG_3133.thumb.JPG.b100979983f4120ac7eb6dd62f930daf.JPGIMG_3136.thumb.JPG.e85f4569c16e3bce9c25c793c750ad91.JPG

 

Rens av hjulbrønner og calipere:

  • Krystal Kleen Detail A-KLEEN
  • Krystal Kleen Detail MEKANIX
  • Krystal Kleen Detail Devils Juice
  • Chemicalguys Hardbristle Textile Brush
  • Detail Factory Soft Brush
  • Detail Factory Ultrasoft Brush
  • Damprenser
  • Tornador

 

IMG_3202.thumb.JPG.245409f167daaf758ebcd0cabf94c146.JPGIMG_3230.thumb.JPG.151f8f713dae69c76a79db7ffcb4dfb5.JPGIMG_3356.thumb.JPG.f01280579998d84551f2a5a24b93792e.JPGIMG_3359.thumb.JPG.3fa2922ae51f0115199b034c0647416c.JPGIMG_3380.thumb.JPG.16291e6ba356c0717f4098c02192b64d.JPG

 

Rinse and repeat på de tre neste hjulbrønnene. Videre følger bilder av maskinpoleringen, noen 50/50-er og litt rester fra klargjøringen fra da bilen var ny... Men først, clay! 

 

IMG_3385.thumb.JPG.49e96aebafaad11e447d9433b185b422.JPGIMG_3393.thumb.JPG.1e189d95c842a87a3e871f7305556663.JPGIMG_3395.thumb.JPG.431577548371ed24ea0791083af69d1e.JPGIMG_3396.thumb.JPG.2b7ed57ce61f0faa12f8462a81e69c85.JPGIMG_3399.thumb.JPG.c6ffdfa6f6c3ea702ccd68e39e3ac286.JPGIMG_3401.thumb.JPG.222ca78f91af8cca780f530cb63ec701.JPGIMG_3408.thumb.JPG.f3954c19e147f4f5672e445bee738bf9.JPG

 

Fremskjerm krevde alene langt mer tid enn hva den burde, men sjansene for å få denne bilen opp på de berømte 95% bød seg, så jeg kjørte på. 5 runder på et felt av gangen, og verre blir det utover. At dette er børstevask kombinert med Porsche sin berømte harde lakk er jo lett å se. Verre blir det utover som bilen blir bredere. Så slår det meg, maskinen stiller jo inn på bilens bredde, men den leser jo nødvendigvis ikke hele bilens bredde, med mindre de har begynt å sømløst justere seg inn og ut etterhvert. Ripene og defektene blir flere og dypere etterhvert som man kommer ut mot bilens bakende, mens A-Stolper og C-Stolper ser mindre mishandlet ut.

 

IMG_3417.thumb.JPG.aabb60daad80a75d699d7e9a56be44ab.JPGIMG_3418.thumb.JPG.f5b3b8809d4c0834b0e408f9b387f870.JPGIMG_3419.thumb.JPG.731b9f1c33cb741206434e002f2d7554.JPGIMG_3421.thumb.JPG.66d04c701e3d0928b390d6b9d58d6fa6.JPGIMG_3422.thumb.JPG.0efda227927efc91e3a5e5cf411cd574.JPG

 

Generiske bilder følger! Før og etter, 50/50 og så klart Action Shot av Rupes Mini i aksjon! 

 

IMG_3427.thumb.JPG.572b5fdcd14fc916e4da4ff95f4b1e3b.JPGIMG_3430.thumb.JPG.fb081197d9df1b89546f33d4eae7f32e.JPGIMG_3431.thumb.JPG.460c02162a786e6cd0446b2a6defde60.JPGIMG_3433.thumb.JPG.758984b2e57d5be1d33ef85dab383c50.JPGIMG_3435.thumb.JPG.e4a9a5a5b605283026f50242a780aaee.JPGIMG_3438.thumb.JPG.ffcb40686e8d59d90bb48ec3a846b707.JPGIMG_3440.thumb.JPG.7888a8df1be874b7a144b6640c5a28b4.JPGIMG_3441.thumb.JPG.f2d6ffc81d76b317f3350286a96f0b09.JPGIMG_3446.thumb.JPG.0870a7b0a51e820987c2f774413e9399.JPGIMG_3453.thumb.JPG.5794ff12ed6fd28f8d8e7d56e5dc9f27.JPGIMG_3455.thumb.JPG.5f8613f742cfb2fd9c19a421badd3a5f.JPGIMG_3468.thumb.JPG.7f45634d18c5818ffb584b54ec27dfaf.JPG

 

Nå er klokken 07:08 på en mandag, jeg kom akkurat av telefonen med kunden om nok en utsettelse på denne, noe som er utrolig uheldig. Om noen trodde det er lukrativt å drive med høyklasse bilpleie, så kan jeg (og mange andre) fortelle at det er langt fra sannheten. For meg som driver heltid er dette en total skivebom i forhold til priser inn til bedriften. Dette er ikke kundens feil, men en feil fra min side og kanskje litt overmot når det kommer til egne ferdigheter. Dette er nok en bekreftelse på at vi som detailer ikke kan trylle. Jeg fortsetter å legge inn på denne posten til bilen er ferdig, samtidig som jeg fortsetter å holde kunden oppdatert på progressjon videre. For de av dere som lurer på hva som er brukt av puter, maskin og midler, her følger smørbrødlisten: 

 

  • FEYNLAB F100 Heavy Compound
  • TLD The Last Cut
  • Shine Supply Chop Top
  • Shine Supply Flat Top
  • Kamikaze Egoist Cut
  • Kamikaze Hybrid Ull
  • Lake Country Microfiber Cutting Pad
  • Carpro Cutting Pad
  • Rupes Blue Wool
  • Rupes LHR21ES
  • Rupes LHR15MkIII
  • Rupes LHR75E Mini
  • Rupes LHR75
  • Rupes iBrid Nano

 

Flere bilder... 

 

IMG_3475.thumb.JPG.1180508d0492118dca2768a27d62ac85.JPGIMG_3494.thumb.JPG.2b4ff09cc886ca750a787744ac88e020.JPGIMG_3505.thumb.JPG.82a116505aec01a76405145f5367575e.JPGIMG_3530.thumb.JPG.27867326c27712e2ba3dac3015542e73.JPG

 

Under er bakfanger før og etter 9 runder med litt blanding av maskiner og padder, på et tidspunkt er jeg jo nødt til å gi meg, da kunden ikke ønsket at jeg skulle presse grenser. Akkurat på dette området er det også riper dype nok til å kjennes med neglen, så jeg visste det gående inn at alt her ikke kom til å bli borte. På de konvekse buene har det gått ganske bra, men i nærheten av knekkene og i de konkave buene er det igjen litt for mye for min egen smak. På dette tidspunktet kan vi legge til P2000 og P3000 våtslip i tillegg, fordi områdene var sterkt berørte. Dog til liten/ingen nytte. Det er også fanger, så jeg får ikke målt verdiene. 

 

IMG_3542.thumb.JPG.e1e8f635bc7235740f066acadc98cfa9.JPGIMG_3543.thumb.JPG.95a185334b24b9c0f7655ca29e778f29.JPGIMG_3554.thumb.JPG.bde0f37e671034399b02a936c2e79367.JPGIMG_3559.thumb.JPG.f63cc8a1d7968d9076fcc5b739aba4b1.JPGIMG_3566.thumb.JPG.f9dd141b7242b5da3f851d55e4c48424.JPGIMG_3585.thumb.JPG.4c6a33546e91ed7f887a70a005492a3a.JPGIMG_3618.thumb.JPG.81c7719017e980b3c37d2b542374b032.JPG

 

Bakluken var ikke bedre enn resten, til slutt dro jeg frem Chris Larson Twisted Wool sammen med Shine Supply ChopTop (Gamle typen) for å rydde ordentlig. Det tar egentlig ikke noe kortere tid, men prosessen er mer behagelig etter at en oscillerende maskin har slått i hendene i timesvis i strekk. Videre ble det ryddet med Rupes Mini, 3" Kamikaze Hybrid Wool og TLD The Last Cut, deretter 3" Lake Country Microfiber Cutting Pad og Feynlab F100 Heavy Cut Compound for å hjelpe med de siste dype stripene. Antall runder er mange...

 

IMG_3638.thumb.JPG.aaebc2d49490a735167e8ac8db5eec5d.JPGIMG_3639.thumb.JPG.182f0f4eb997e5d9aad37695e35289fb.JPGIMG_3640.thumb.JPG.7079f9e1e79cbf37b6ee2565f8d7fe69.JPGIMG_3641.thumb.JPG.aebfd76395c4900a4a4e57c476ffb28d.JPGIMG_3643.thumb.JPG.0cabe0a798750a1d039a6ee4918c18aa.JPG

 

Du er forresten ikke detailer, med mindre du bryr deg om detaljer, eller hva? Sper på med flere bilder, totalt antall bilder på dette prosjektet har blitt 784, and counting...

 

IMG_3670.thumb.JPG.d3c15ea140d75887c567935a00ca022a.JPGIMG_3726.thumb.JPG.fd116b9fbfe487d877a98f480fd068d1.JPGIMG_3749.thumb.JPG.46b67bb98e2bcee446ff7a4eb48bb1ad.JPGIMG_3763.thumb.JPG.e87c4db4019fe5423af9f786a6df71de.JPGIMG_3772.thumb.JPG.a199f2846211f617527c45a582ec1c49.JPGIMG_3780.thumb.JPG.93d5e2e3ab0a123be540714842dafcc6.JPGIMG_3781.thumb.JPG.111a708048ff0c9dee42866bedf29b17.JPGIMG_3807.thumb.JPG.192e070619def1ef8a0f14b3cf7dbfc7.JPG

 

Jeg fant sliperiper, eneste feltet på denne hittil. Måling sa ikke noe om at det kan være omlakkert, så dette er trolig fra denibbing fra enten fabrikk eller kvalitetskontroll hos selger. 

 

IMG_3839.thumb.JPG.b1492d099cbb8cbe031c5ea09f9135a6.JPGIMG_3840.thumb.JPG.cb63fe526916e911bc5072d12d40135f.JPGIMG_3881.thumb.JPG.c6177b77233e310892d3f74b9d0ef781.JPG

 

Da har jeg en ledig time, så da kan vi endelig avslutte denne Show&Shine posten! :) 

 

IMG_3909.thumb.JPG.ebdecc51efbee6ca6179136030485266.JPGIMG_3916.thumb.JPG.b43d25e5442a2dfff72781209a57fde0.JPGIMG_3927.thumb.JPG.cdc208ec406be81cd4a6b0bce3534037.JPGIMG_3929.thumb.JPG.83a30b16a46a752be56ac7a4d534c9ff.JPGIMG_3931.thumb.JPG.225c6a37971627c4186aeae05ff02d08.JPGIMG_3933.thumb.JPG.b6afe2e421f149e38e1de2488d82b184.JPGIMG_3955.thumb.JPG.3e02fb52902dab9f8cbb94e8cebc6553.JPG

 

Pirk, pirk og pirk. Jeg liker den nye brytningen med myke kurver kombinert med harde knekker som Porsche har på sine nyere modeller, det gir så mye rom for forbedring! 

 

IMG_3999.thumb.JPG.76f409d3063cfd3f6df6e00946bd72d9.JPGIMG_3983.JPGIMG_4003.thumb.JPG.1ab657003ff7f1594f8bd1ae5cd9ca54.JPGIMG_4025.thumb.JPG.72a0b92611454020b7f46cd9a1758970.JPGIMG_4035.JPGIMG_4048.thumb.JPG.2e1233e2fd03740b8eba3e62a53a1190.JPGIMG_4049.thumb.JPG.407656522c8d41b3333569d649938fa9.JPGIMG_4051.thumb.JPG.94e4026af2d798ce47c831041bb33088.JPGIMG_4056.thumb.JPG.dc73b6c7e44810ea1226768c79b456e2.JPGIMG_4063.thumb.JPG.2612651c25568735c3acb4f4c72de443.JPGIMG_4065.thumb.JPG.ae8f5274f9152e6c67bde3d1c0871357.JPGIMG_4099.thumb.JPG.d5877f9a8277f051d2c126f123e27e22.JPGIMG_4117.JPGIMG_4129.thumb.JPG.eb80dd214b23114df353d41bed45cb91.JPGIMG_4130.thumb.JPG.1a4a4ecd7ca44822775a2d0f4193d202.JPGIMG_4148.JPGIMG_4145.JPGIMG_4147.JPGIMG_4210.JPGIMG_4220.JPGIMG_4193.JPGIMG_4226.JPGIMG_4234.JPGIMG_4236.JPGIMG_4240.JPGIMG_4241.JPGIMG_4247.JPGIMG_4250.JPGIMG_4264.JPGIMG_4262.JPGIMG_4268.JPGIMG_4270.JPG

 

Da kaller vi Show&Shine-posten ferdig, endelig. Langt over for mange timer, og kunden må inn igjen etter ruteskift for å coate ruter, men ellers meget god stemning med lakken og ikke minst beskyttelsen. Selvreparerende coating fra FEYNLAB i form av Heal LITE skal sørge for at denne bilen aldri havner i samme tilstand igjen. Jeg takker kunden for både tålmodighet og tillit, og champagne, redbull og sjokolade! Det hjalp enormt mye på både motivasjon og energinivå, champagnen står enda på kjøleskapet og poppes først når denne er helt ferdig! Jeg har verdens beste kunder :D Til alle dere som har bladd dere gjennom hele posten, tusen takk for tålmodigheten med denne Show&Shine'en, det tok sin tid å bli ferdig. Dere er herlige!   

 

 

 

 

 

 

Edited by INSANITY Detailing
  • Like 8
  • DCN Point 18

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andreas Winter

Aiaiai, røft behandla med børstevasken altså. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
INSANITY Detailing

Da var denne Show&Shine'en endelig ferdig, det ble færre og færre bilder etterhvert som det tok lenger og lenger tid, men det satte også kunnskaper (og motivasjon) på prøve. Vi tar et minutts stillhet for det som gikk tapt av forbruksvarer: 

 

0,5 L TLD TLC

0,7 L TLD TLC+

0,6 L Shine Supply Chop Top

0,4 L Shine Supply Flat Top

0,5 L Shine Supply Classic Cut

0,4 L Shine Supply Classic Polish

1stk Carpro Whool Rotary Pads 

4stk Kamikaze Hybrid Wool Pads 

2stk Rupes Blue Wool Pads

3stk FlexiPads Black Cutting Microfiber Pads

2stk Carpro Microfiber Cutting Pads

 

Coating og kluter regnes ikke ;) Kos dere masse i helgen! 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kjetil-

Det ble da kjempe resultat tilslutt dette! 👍 Så gjennom denne da du la ut posten og var spent på fortsettelsen etter at du måtte informere kunden om utsettelser og det som viste seg å bli mye lengre jobb enn planlagt.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
INSANITY Detailing
1 minutt siden, Kjetil- skrev:

Det ble da kjempe resultat tilslutt dette! 👍 Så gjennom denne da du la ut posten og var spent på fortsettelsen etter at du måtte informere kunden om utsettelser og det som viste seg å bli mye lengre jobb enn planlagt.

Tusen takk for tilbakemelding og ikke minst at du så gjennom hele :D Det står på stoltheten når det dukker opp noe slikt, man skal liksom ikke gi seg og INSANITY står jo for å være noe eget innenfor faget, så jeg klarte ikke å kalle det kvitt med det timeantallet som kunden fikk forespeilet først :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tommy

Nok en flott jobb Faruk

Share this post


Link to post
Share on other sites
INSANITY Detailing
30.6.2020 - 8.55, Tommy skrev:

Nok en flott jobb Faruk

Tusen takk Tommy! :D❤️ 

Share this post


Link to post
Share on other sites
heinejs

Faruk, du er dyktig😚

Share this post


Link to post
Share on other sites
Conlogo / Terje

Bra utført arbeid Faruk! Tøft av deg å holde kvaliteten hele veien i sånne situasjoner! :)

Ta deg en red bull og en hårklipp nå 👍

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ALFRED

Blei veldig mye bedre her ja. Flott S&S:):)

Share this post


Link to post
Share on other sites
INSANITY Detailing
24.7.2020 - 2.51, heinejs skrev:

Faruk, du er dyktig😚

Tusen takk Heine ❤️ :D

24.7.2020 - 8.58, Conlogo / Terje skrev:

Bra utført arbeid Faruk! Tøft av deg å holde kvaliteten hele veien i sånne situasjoner! :)

Ta deg en red bull og en hårklipp nå 👍

Takk og takk! Begge to kom godt med! XD ❤️ 

24.7.2020 - 18.02, ALFRED skrev:

Blei veldig mye bedre her ja. Flott S&S:):)

Tusen takk! :D 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
hans k

godt jobba. kjenner at motivasjon kan trenges. og du hodt ut. mege bra.

eg jobba til 02.30 i natt opp kl 07 for å vekke barn,. så kjenner meg igjen.....liker lite natt arbieid for tida...kanskje alder berre 41 år.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×
×
  • Create New...