tommy_sn

Nal/"vannskrape"

Hei!

Noen her som har noe erfaring med sånne naler/vannskraper i "silikon"? Ser at turtle, autoglym, swissvax og sikker flere har dette..Funker de bra, eller lager de å riper som så mye annet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De lager ikke swirls, men laaange tynne riper, og ekstra mange over kanter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spyl bilen med tykk stråle og la vanne renne av selv. Så går du over med microfiber towel på dråpene som er igjen, så sparer du deg (bilen) for riper i lakken. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en selv, men den ligger langt oppå hylla, ikke noe voldsomt syntes jeg, står bare å venter på en "squeeeek" når du bruker den..

Enig med neDD og ChristR

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er det bare å syre unna! Har brukt den selv, lager mange rette striper...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal ikke ligge vann igjen på bilen etter man har spylt av. Hehe! :) Sverger nok til Microfiber jeg også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dehydrating towel fra scandicshine er helt konge! Aldri hatt en så bra tørkeduk :D Danket ut alt det jeg har prøvd

Første skinnet for mange år siden turtle skinnet hehe det er søppel det!

Noe liknende i ukjent fabrikat

Autoglym sitt

Meguiars water magnet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte selv en slik en for et års tid siden på Mekonomen (ja, fra Turtle Wax :blink: ), denne er myk of fin, og har skrapet av bilen MANGE ganger, men ser aldri tegn til swirls / riper. Ligger ikke mye vann igjen, da jeg ofte vokser bilen, og generelt sett holder den ren. Tørker ikke bilen kun med vannskrapen, men bare for å få bort det værste (panser, tak, bakluke).

Endret av Martin
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjøpte selv en slik en for et års tid siden på Mekonomen (ja, fra Turtle Wax :blink: ), denne er myk of fin, og har skrapet av bilen MANGE ganger, men ser aldri tegn til swirls / riper. Ligger ikke mye vann igjen, da jeg ofte vokser bilen, og generelt sett holder den ren. Tørker ikke bilen kun med vannskrapen, men bare for å få bort det værste (panser, tak, bakluke).

Hvis du bruker den for å ta bort det "værste" har du fortsatt for mye vann på bilen etter vask :P

Hvis du vokser bilen jevnlig og "flommer" over bilen etter vask, vil mesteparten av vannet renne rett av bilen.

Når jeg har tørket bilen etter vask er det bare så vidt Microfiber kluten er fuktig (kanskje en liten overdrivelse)......men det går ikke å vri noe vann ut av den ihvertfall.

Jeg har dårlig erfaring med nal (maange laange riper/striper), noen har ikke det, men er det verdt risken når man ellers bruker så mye tid på å holde bilen ren og ikke minst ripefri...?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde også en vannskrape fra Turtle Wax, men den ripa opp bilen jeg hadde da (mørke grønn Primera). Selvom jeg dro den gjennom svampen (brukte svamp før..) og skyllet den godt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive