Jump to content
Sign in to follow this  
Ramm

Hjelp til valg av maskin

Recommended Posts

Ramm

Hei

Jeg er på utkikk etter en litt mindre maskin til å bruke de stedene med dårlig plass. Har pdd er Krauss 909w som funker veldig bra, men sliter veldig med de små stedene. Typisk foran på fanger, speil, stolper osv. 

Har sett litt på diverse maskiner deriblant Rupes iBrid men den blir altfor dyr.

Trenger derfor hjelp til valg av maskin som ikke blir for dyr men fortsatt er god. Mulig 75mm bakplate blir litt stort? 

joo

Om du skal ha mindre maskin enn 75mm så er denne Nano-konkurrenten ny på markedet og kanskje det du ser etter? Jeg har ikke prøvd den selv, har Nano.
Liquid Elements

Ramm
17 minutter siden, joo skrev:

Om du skal ha mindre maskin enn 75mm så er denne Nano-konkurrenten ny på markedet og kanskje det du ser etter? Jeg har ikke prøvd den selv, har Nano.
Liquid Elements

Den er ikke nødt til å være under 75mm, men med en enda mindre kan du jo komme deg til de minste plassene (nesten). Kunne man evt byttet bakplate på en Rupes LHR75E? Eller byttet på en Liquid Elements til noe større? 

Andreas Winter
22 timer siden, Ramm skrev:

Den er ikke nødt til å være under 75mm, men med en enda mindre kan du jo komme deg til de minste plassene (nesten). Kunne man evt byttet bakplate på en Rupes LHR75E? Eller byttet på en Liquid Elements til noe større? 

Nei, har ikke sett dette vært gjort. Da er det heller at folk kjører en roterende maskin, og har alle mulige "endestykker" med forskjellige bakplater. Det er dog rimelig risky mtp å brenne igjennom, og man skal vite hva man driver med. 

Det vanlige er å ha 3 forskjellige maskiner som dekker hvert sitt felt (stor, medium, liten). Så da blir det nok å feks gå for 75mm, og ta håndpolering på de stedene den ikke når til. 

Ramm

Da har jeg sett meg ut to stk maskiner, men lurer litt på om noen har prøvd disse? Hvordan er disse mot f.eks Rupes maskiner som koster 2-3 ganger mer? 

https://shop.poleringskongen.no/produkt/6635/bilpleieutstyr/bilpleieutstyr/pk-pro-opm-mini-da-poleringsmaskin/

https://exint.no/produkt/shine-mate-ex-603-poleringsmaskin-oscillerende/

Eller så blir det en liquide elements. Da er jeg hvertfall helt sikker på å komme til! Ibrid blir altfor dyr for meg dessverre... 😢