Gå til innhold

Feil ved rotasjon på en DA-maskin eller er det normalt?

Recommended Posts

Hei.

Har for første gang prøvd meg på bare litt oppfrisking av en gammel sort lakk som var mer eller mindre grå. 😉

Og har brukt en rimelig maskin av typen CarWise DA  (125 mm bakplate).

Brukte en hard pute og litt grov polish på første runde, og bortsett fra mye bråk og vibrasjon følte jeg at maskinen gjorde en grei jobb.

Men da nesten hele bilen var klar og jeg holdt på med taket følte jeg den ble gradvis dårligere. Og det virker som rotasjonen på plata er blitt veldig svak, stopper nesten helt opp bare ved å legge vekten av maskinen på som press. Spinner opp i fart om jeg løfter den litt. Vibrasjon/sideveis bevegelse går som normalt på en måte, men skal ikke platen alltid rotere også?

Er det en form for clutch eller lignende på slike maskiner som kan bli for slapp?

Og siden jeg har lite peiling på denne type maskiner, er det sånn den skal virke?

Følte som sagt det var forskjell på hvor godt den virket underveis, men kan jo være andre ting som gjør det.

Om det har blitt feil på maskinen, så holdt ikke den mange timene for å si det sånn.... Ikke kjørt den hardt heller, holdt på over to dager og masse pauser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 10 months later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...