Gå til innhold

Framgangsmåte for Scholl produkter


zHoe

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Om du bor i Trondheim er jo ikke Scandicshine så langt unna da (times tid) kan jo høre om du kan bytte inn schollbakplata å få en ny en, skal jo ikke være kast i denne..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • zHoe

    22

  • Brynjar

    12

  • Hans Marius

    7

  • offroad

    6

Mest aktive i dette emnet

Nei, bruker ikke IPA. Hadde tenkt å prøve, men har ikke funnet noen som selger kondensfjerner, unntatt bensinstasjonene.. Også vet jeg ikke reglene for hva som skal være i dem osv... Noen tips?

Regner forresten med du lurer på det, ettersom du hadde problemer med det på din lakk?

Tenkte å prøve pussemaskin, som du nevnte :P Men min er 11000RPM, mens scholl er laget for 10000RPM :(

Jeg bor hovedsaklig på brekstad, omkring 1,5 timers kjøring til verdal :) Tenkte å høre med ketil, men han har jo ferie denne uka, og den skal han få ha i fred :P å neste uke er jeg i Riga, så må vel stå parkert på flyplassen med hologramhelvette :( Skal få kjøpt meg den stive bakplata i morgen hvis den er riktig størelse, og prøve den da.. Føler meg temmelig sikker på at det er bakplata sin feil at det blir merker, men det kan jo selvfølgelig være meg også!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt litt problemer med at scholl padsene rister, men etter en kjapp vask med en dråpe zalo og masse rennende vann under springen pleier de å oppføre seg pent igjen en stund! Blir vel ujevnt metta med produkt tror jeg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, de ble lettere å jobbe med etter en vask ja :) Men er fortsatt kast i de. Skal få kjøpt flat bakplate i morgen å teste :) Spørsmålet etter noen som vil lære bort litt i trondheim står fortsatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no

MYe spennende problemer for en nybegynner her, hehe.

Er ikke bare enkelt i startfasen, vært igjennom en del hår rivende biler selv.

Bakplaten skal du selvfølgelig få byttet. Ang hjelp i Trondheim, så hør med bjorke her på forumet.

Men virker som lakken på panseret ditt er veldig myk, skal litt til for å få kjørespor slik.

Ellers masse gode tips fra Brynjar her,

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er merkelige problemer :P Glad jeg ikke har langt hår, ellers hadde det nok vert borte ja!! :P

Må få sjekka om det virkelig er bakplaten, så vi får se :)

Får vel sende en PM til Bjorke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :) Det er jo også en mulighet :) Kjøpte en ny bakplate i dag med veldig stivt skum (ca 2 cm skum) så å si helt hard.. Har ikke fått testa den, da jeg har støpt gulv til garasje hos mine foreldre, og betongen stivna i sola kan man si.. Når halve gulvet var ferdig glattet, kunne man gå på det som ikke var ferdig :S men vi fikk det til!! Så er rimelig sliten nå kan man si :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Låner denne tråden litt jeg. Syns det var snakk om at man kunne kjøre så himla mange pass på en påføring? Hvor mange er vanlig? Jeg har liksom ikke fått til mer enn et par pass, før jeg må fram med vannspruten. Og dette varer heller ikke så lenge, hvis jeg skal unngå at det spruter. Og man skal vel kunne unngå å påføre produkt mer enn én gang for hvert område man jobber på? eller?

Endret av Talker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pirex har vel sagt at 2 -3 pass er nok :P Jeg bruker å kjøre 2-3 og det funker for meg :) Kjører vanligvis 1-2 med hardt press, og ett med ca 0 press jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Etter en 8-9 biler med scholl produkter har jeg dratt den erfaringen at man langt på veg kan glemme alt som står i zenith metoden

For meg er det fordele produkt - rett opp på 2000 rpm og 2-3 pass med bra trykk, derretter et pass med null trykk.

Hvis man jobber med S30 for å ta opp glansen kan det bli noen flere pass, men det er som oftest med null trykk og litt redusert speed etter de obligatoriske som beskrevet over.

Er vel for at produktene skal gjøre jobben på kortere tid, med samme bra resultat dette.....

Poleringsmidler som feks optimum polish må kjøres mye lengre før produktet blir nedbrutt (blankt)

Jeg har også jevnt over begynt å prime padene, og bruker nå alltid mere produkter enn jeg brukte tidligere.....med et betydelig bedre resultat :)

mvh

ståle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også, sliter med "holo-helvette" selv med samme produkter...

Det ble bra, kjørte S03 på blå Scholl pad og avsluttet med S30 og orange. Ganske hard lakk på denne, så ikke noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
:blink: Nå gir jeg snart opp SCHOLL produktene! HJELP!! Jobber med en subaru impreza, og det blir hologrammer, masse hologrammer. Ripene forsvinner med en gang så det er myk lakk her, s40/orange lager hologrammer, S40/finishing enda værre, A15 på blå/orange/finishing er det bare å glemme, har prøvd å avslutte på fullt turtall, på lite turtall uten press på maskinen, kjørt mange pass/få pass men det blir HOLOGRAMMER!!!!!! HJELP!!!? :o S17/finishing pad blei helt forferdelig!!!!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink: Nå gir jeg snart opp SCHOLL produktene! HJELP!! Jobber med en subaru impreza, og det blir hologrammer, masse hologrammer. Ripene forsvinner med en gang så det er myk lakk her, s40/orange lager hologrammer, S40/finishing enda værre, A15 på blå/orange/finishing er det bare å glemme, har prøvd å avslutte på fullt turtall, på lite turtall uten press på maskinen, kjørt mange pass/få pass men det blir HOLOGRAMMER!!!!!! HJELP!!!? :o S17/finishing pad blei helt forferdelig!!!!!!

jeg sleit med det samme, se her: East bilpleielogg

Tror DA er det som duger på myk lakk, men har ikke testet det ennå på den A6`n. Det kommer til våren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye er "mye"? Tok ett kryss over hele paden, det er mye mer enn jeg vanlighvis bruker, spredde på 900, og avslutta på henholdsvis 1500 og 2000. Blei ikke det verste jeg har sett, men blir nye kjørespor hver gang.. Grønn über var litt bedre. Nå skal jeg prøve den store sorte skiva som fulgte med AEG maskina mi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg spruter en solid dose på paden og lar produktet gjøre jobben, ikke paden... Og kjører gradvis nedover før jeg avslutter på 600rpm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AEG stor svart skive, forferdelig å jobbe med AEG bakplata og paden til AEG, men den i kombo med S40 tror jeg berger panseret på Imrezan denne gangen. Blir ikke helt borte, men skjuler vel resten med fillerne i W06 inntil videre. Nøl IKKE med å komme med flere tips! Har PC`n ved min side i garasjen!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...