Gå til innhold

Tips, skum poleringsputer

Recommended Posts

myrsnipe

Hei,

Har prøvd ut både Rupes, Schollconcepts, uber og 3M. Alle overnevnte skumputer fungerer utmerket.

Scholl sin orange liker jeg meget godt, da denne er en allrounder til medium og fin polering. Mest brukt for min del.

Har testet alle med forskjellige middler fra Koch Chemie, Rupes, Scholl, Menzerna, og 3M.

Er det andre skumputer som er å anbefale, som kanskje overgår i kvalitet og virkningsgrad en de nevnte?

Mvh

Eivind

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andreas Winter

Tror ikke du kan gå feil med noen av disse. Det kan uansett være greit å ha litt forskjellig ettersom enkelte kombinasjoner fungerer bedre enn andre på visse typer lakk. Personlig bruker jeg kun Skum- og mikrofiberpads fra Rupes (Gul og Blå) og er meget fornøyd. Disse har fungert bra til både bil og båt så langt. 

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste kjente produsenter har gode skumputer, noen mer holdbare enn andre. Men det beste tipset er egentlig å polere masse med forskjellige puter og polish på forskjellige lakktyper for å finne ut hvilke puter du og dine teknikker liker best da det ofte kan være større forskjell på personlige preferanser enn selve putene.

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
17 timer siden, myrsnipe skrev:

Hei,

Har prøvd ut både Rupes, Schollconcepts, uber og 3M. Alle overnevnte skumputer fungerer utmerket.

Scholl sin orange liker jeg meget godt, da denne er en allrounder til medium og fin polering. Mest brukt for min del.

Har testet alle med forskjellige middler fra Koch Chemie, Rupes, Scholl, Menzerna, og 3M.

Er det andre skumputer som er å anbefale, som kanskje overgår i kvalitet og virkningsgrad en de nevnte?

Mvh

Eivind

Ta en titt på CarPro sine pads :) Kan sterkt anbefales :) 

• Liker 1

Bilpleie ansvarlig merkeforhandler Mitsubishi og Hyundai

CarPro Certified Professional Detailer

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...