Gå til innhold

Varighet på en detailing-jobb?

Recommended Posts

Skjønner at dette kan komme over som et "hvor langt er et tau"-spørsmål, men jeg prøver likevel. Har en BMW 3-serie som har litt sliten lakk. Har lenge hatt lyst til å få noen her inne til å gi den en god detailing med skikkelig vask, polering og beskyttelse. Men jeg er av typen som er mer opptatt av å bruke bilen mye enn å gnikke og shine hele tiden, som da dessverre også innebærer at jeg ikke har ork, plass eller mulighet til å håndvaske bilen min så ofte (aldri) så det ender alltid på berøringsfri vask med skum og avspyling i stedet. Så lurte da på at hvis jeg kjører en typisk 2-stegs detailing-pakke her inne, hvor lenge kan jeg forvente at det holder seg fint og bra, og hvor lenge kan man forvente at topplaget med beskyttelse varer? Da med tanke på at jeg kun får vasket bilen med skum og avspyling relativt regelmessig. Tenker at det er kjipt å bruke 10+ tusen eller hva enn en slik behandling pleier å koste, også ser bilen like jævlig ut etter noen måneder. Noen innspill?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er nok inne på noe med hvor langt er et tau. Er mange variabler som spiller inn. Jeg har selv hatt noen 3 serier opp igjennom. bmw har til tider en ufattelig hard lakk, som gjør at det det som regel må litt mere til for at det skal bli riper. Slik som svart uten metallic er det motsatte skal ingen ting til. Jeg ser at jeg har lagt carpro quartz uk v3 nå for et år siden, og den er like fin og blank nå 1 år etter. men nå føler jeg det er på tide og ta den 1 gang til. så denne gangen skal jeg kjøre på med dobbelt med coating fra vinduet og ned. Der begynner det og slippe litt nå. Men kommer litt ann på hva man ønsker selv også. En voks vil ikke holde på samme måten som en coating gjør.  men ved 10 k+ så vil nok de fleste her inne med den beskrivelsen som du har gitt legge coating. Og mange har har autorisering for produkter hværmansen ikke har tilgang til. noen coatinger er bedre enn andre igjen. men dette vil en erfaren detailer ha erfaring med. De ønsker jo at kunden får mest for pengene som regel. Da de er genuint opptatt av dette, kontra en som tar 3-4000 kr og ønsker at du kommer tilbake så ofte som mulig. 

Jeg ser at du nevner at det ofte blir kun avspyling. Dette vil nok bli mye merker fra der vannet renner i fra, slikt som speilhus og og lister. Så det selv når jeg la coatingen på min, det var reint alle andre plasser ,mens fra listen ved bakdøra der ble det en stripe som regel som ble litt mørkere enn ellers. 

Lite tips, når det kommer til belegg, bilen er statisk(negativt/jord) ladet så med coating også så vil du få det grå belegget. da det må fysisk berøres for at det skal løsne. 

Endret av Sanden
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...