Gå til innhold

Produkt til innside av vinduer?

Recommended Posts

Sliter veldig med å få innsiden av rutene skikkelig rene. Film og skitt blir dratt rundt og når jeg tror de er rene, men kjører mot sola så er det masse skjolder og striper. Har prøvd litt isopropanol på lo-fri papirhåndkle, vann med bittelitt bilshampo etc. 

Hva bruker dere? Gjerne tips til produkter som er mulig å få tak i over disk/bensinstasjon/thansen etc. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, kan nesten bruke hva som helst av vindusvask. Jeg personlig bruker fast glass, waxd skylight eller scholl ice. Men disse er ganske like. Det jeg kanskje vil anbefale deg og gjøre, er og passe på at du tørker til det blir tørt. Altså ikke gi deg mens det er fuktig. Gjerne ha et ekstra papir som er helt tørt som du går over med når det er på vei til og bli seigt.

En annen ting du også kan prøve er skum, slik som novation glass foam eller selaclean professional glass rens. det vil gi deg litt bedre tid til og gnikke på frontruta.  Men samme reglen her må gnikke til det blir helt tørt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G

Prøv ned Nanosvamp og rent vann. 

Nanosvampen tar det ruterensen ikke tar. Spesielt på eldre biler. 

Det som ligger igjen på ruten er enden skitt som du ikke har fått fjernet eller produktrester. Nanosvampen gjør skikkelig rent uten å legge igjen produktrester siden du bruker den med rent vann. 

Husk på å bruke rikelig med papir. Bruker du ruterens er det en fordel å bruke lite produkt og mye papir. Legger du på for mye "fyller" papiret seg fort og du bare smører produktet bort slik at det tørker/fordamper på ruten. Bruker du lite produkt og mye papir tørker du fort skitt og produkt fremfor å smøre/fordele det utover ruten. 

Legger ved en link til en test jeg har laget av ruterens med Autoglaze Glassklar:

Endret av Øyvind G
  • Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...