JUSTaCAR 0 Skrevet 21 Mars, 2020 Rapporter Share Skrevet 21 Mars, 2020 Hei, Vanskelig å fjerne med neglen. Hvis toppen går sitter det igjen en flat prikk. De er spredd på alle flater på bilen som er en 2018 modell. Har skog som nærmeste nabo, og mistenker kvae. Hvordan kan de fjernes? Voks tok de ikke. Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Truls A 0 Skrevet 21 Mars, 2020 Rapporter Share Skrevet 21 Mars, 2020 Kvae er spritløslig. Dvs rødsprit, antibac eller isopropanol fx. Pluss voks etterpå... 1 Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Sanden 168 Skrevet 21 Mars, 2020 Rapporter Share Skrevet 21 Mars, 2020 (endret) Heisann og velkommen til forumet. Ut fra bildet var det vansklig og tyde hva dette er, hvor på bilen er disse prikkene? utifra at du mistenker kvae, Kvae løses opp med alkanisk/base eller sprit evnt citrus spray(label off). En apc(som feks surfex/meguiars multi pupose cleaner. Evnt mulig selaclean avfettning vil ta det også) vil muligens løse dette opp. Voks vil nok ikke ta noe av dette, da den ikke inneholder noe slipe midler, slik en polish gjør. Et alternativ du kan prøve er swisswax sin cleaner fluid regular, dette er en kjemisk lakkrens som vil fjærne urenheter i lakken uten slipemidler. kontra polish/rubbing som er en mekanisk lakkrens. Kom gjerne med bedre bilder av prikkene. blir lettere og se hva det kan være. Blir vanskelig og trekke konklusjoner uten og vite på en måte Jeg holder en knapp på at citrus spray(carpro tarx/biltema label off) tar dette lettest Endret 21 Mars, 2020 av Sanden 1 Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
JUSTaCAR 0 Skrevet 21 Mars, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21 Mars, 2020 (endret) Tusen takk for tips og råd, nå blir det en råd. Prikkene er på flate overflater. De er harde. Endret 21 Mars, 2020 av JUSTaCAR Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Bukken74 95 Skrevet 22 Mars, 2020 Rapporter Share Skrevet 22 Mars, 2020 For meg ser dette ut som asfaltflekker (tjære) Er det mest av de langs sidene av bilen, dører og skjermer? Asfaltflekker fjerner man med kaldavfetting f.eks Prickbort Det finnes også egne tjærefjernings produkter. Hvis du ikke når frem med @Sanden sine tips eller mine kan clay være en løsning. Anbefaler en titt på guidene på Detailersclub.no f.eks denne: 1 Siter Min produktoversikt Mine siste S&S: Brun 2011 Mitsubishi Pajero Lavagrå 2008 Audi A3 Sportsback Lenke til innlegg Del på andre sider
trogha 457 Skrevet 22 Mars, 2020 Rapporter Share Skrevet 22 Mars, 2020 Hvis du kun har prøvd å fjerne disse med voks skal du prøve en kaldavfetting før du prøver noe annet. Jeg vil også anbefale deg å lese noen guider, spesielt i.fht forvask/vask, man fjerner aldri noen form for møkk med voks 1 Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
JUSTaCAR 0 Skrevet 22 Mars, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22 Mars, 2020 Takk for hjelpen. Flekkene er brune, og de sitter på panser og tak. Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
trogha 457 Skrevet 22 Mars, 2020 Rapporter Share Skrevet 22 Mars, 2020 3 timer siden, JUSTaCAR skrev: Takk for hjelpen. Flekkene er brune, og de sitter på panser og tak. Hvis du kun har slike prikker på panser og tak er det sannsynligvis noe annet enn asfalt. 1 Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
JUSTaCAR 0 Skrevet 23 Mars, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23 Mars, 2020 11 hours ago, trogha said: Hvis du kun har slike prikker på panser og tak er det sannsynligvis noe annet enn asfalt. Ja, får først forsøke veldig varmt vann, og deretter avfetting hvis vann ikke tar det. Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Ludvig86 2 Skrevet 27 Mars, 2020 Rapporter Share Skrevet 27 Mars, 2020 Å fjerne noe som helst med voks (lakkbeskyttelsen) har jeg aldri hørt før... Prøv som nevnt over Prickbort, den er god på asfalt/tjære. Evt. en god metallpartikkelfjerner, i verste fall prøve å skrape det bort med en plastskrape, for så å korrigere etterpå. Siter -Ludvig- Ford Focus 2012 MK3 Ålesund Lenke til innlegg Del på andre sider
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.