Gå til innhold

Fjerning av vaskestriper + legge forsegling

Recommended Posts

Hei. 
Jeg har en ny bil med svart metallic som jeg lånte bort til en bekjent. For å være hyggelig valgte vedkomne å vaske bilen i en bilvaskemaskin som må ha hatt veldig møkkete/slitne børster. Fordi jeg fikk bilen tilbake med masse vaskestriper. 
Da jeg er nybegynner ifht bilpleie hadde jeg bestilt bilen med lakkforsegling fra Audi men det har tydelig ikke hjulpet noe. 
Hva kan jeg nå gjøre for å rette opp i problemet mitt? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
olav framvik

Hei bilder sier ofte mer enn ord. Men det høres ut som om du må polere bilen for å få dette vekk. Og da forsvinner coatingen. Men den kan ikke ha vært veldig sterk siden den ikke tålte dette. Eller er det lenge siden den ble behandlet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Den ble behandlet med Autoglym shield for ca 3 mnd siden. 
Må jeg finne en polish som har «slipemiddel» i seg? Har du evt noe tips?

Å hvilken type forsegling skal jeg da legge på etter jeg har polert bort ripene. 
Jeg ønsker en som holder litt lenger. Kan vedlikeholde i ettertid men ønsker en sterk coating. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
olav framvik

Alle polisher har slipemidler i seg. Det går fra grov til fin. Men det du burde klare deg med var en 1 stegs da det sannsynligvis ikke er dype riper bare fine overflateriper. Så scholl s20 eller rupes gul sw regular burde fungere. Coating skal ikke jeg gi deg råd om da jeg kun har brukt 1 merke og stort sett legger 1-års voks på mine kundebiler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...