Gå til innhold

Test av Chemical guys HydroSlick Wax

Recommended Posts

Vel her kommer en test uten bilder av ett produkt som hørres helt fantastisk ut, men som viser seg å være rævva ( i mitt tilfelle )

Dette er en test av ett produkt som kom i fjor en gang som har det fantastiske navnet Chemical guys Hydroslick ceramic coating wax. Tøft og avansert navn på ett produkt som ifølge CG selv skal være den ultimate løsningen. Vel mja nei ikke i mitt tilfelle. 

Kom over produktet og tenkte dette kunne være artig å prøve så fikk min norske kollega som bor i junaiten til å ta med en flaske når vi skulle mønstre på. Gledet meg selv å komme å hjem etter 4 uker på bøljan blå for å teste produkte for å se om det var så bra som det skulle være ifølge utallige filmer og reviews på youtube. 

Jeg påførte produkte på 3 biler, 1 stk VW golf, 1stk Mercedes B250E og en BMW F10. 

Selve prosessen å påføre produkte var en meget behaglig affære, tok noen små erter av godstoffet på en MF applikator som ble anbefalt og påførte produkte som visst i utallige filmer på youtube og derretter buffet det av. Glansen var faktisk meget pen og bilene ble shiny. Ble gjort grundig vask av alle bilene samt wipedown før jeg påførte produkte, nei vent nå lyver jeg. Det ble gjort på en av dem å det var Mercedesen. 

Dette er en bil som blir brukt mye og må vaskes ofte da den oftes ikke ser ut. Tok en sikkelig god vask av bilen senest idag hvor jeg gjorde 

1. Surfex HD 

2. Vorr B

3. Håndvask med Britemax ( 2 bøtter )

etc.

Og vannet vel det lå flatt på hele bilen etter ca 1 mnd etter påføring av vidunder stoffet ifra CG. Det fantes nada perler av vann og generellt andre ting du forventer når bilen skal ha beskyttelse på seg. Alt dette var borte. Jeg mistenker at dette er ett produkt som ikke fungerer optimalt i det hele tatt. Og værtfall ikke til prisen dette blir solgt for. 

Etter at jeg hadde vasket mercedesen tok jeg å vaska min bil som har hatt Gyeon wetcoat som beskyttelse og her var det masse beskyttelse igjen selv etter en fantatisk vinter på vestlandet ( plussgrader og masse masse masse regn ) 

Jeg har tidligere brukt Fusso coat på høsten / vinteren, og vil si dette er ett produkt som fungerer utmerket. Jeg synes det er synd at dette produktet ikke fungerer på samme måte som fusso. Fordi påføring er super enkel og det er en enkel og koselig prosess å gjøre. Men etter å ha sett resulatet på de bilene jeg har lagt det, er jeg meeeget skuffet desverre.

Jeg håper andre som har brukt dette produktet har hatt mer hell enn meg, og jeg ønsker å utføre en ny test av det nå til våren på min egen bil, men er usikker på om jeg faktisk gidder å prøve eller om jeg skal gi det en liten sjans til. Kanskje en 50/50 med fusso for å se om det utgjør noe forskjell. 

Håper at denne anmeldelsen ikke blir for lang eller kjedlig eller dum, men at vi kan ha en diskusjon rundt det og kanskje få avklart ett par ting om produktet. For i teorien høres og ser produktet ut som en genial sak, men i mitt tilfelle har det vært rævva.

Ha en fortsatt trivlig kveld

Mvh

• Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte to flasker i sommer fordi det var tilbud og de virket lovende på yt. Men har samme erfaring som deg. Effekten sluttet å virke fort.

så da sitter jeg her med en hel og en halv flaske. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, flobben skrev:

Jeg kjøpte to flasker i sommer fordi det var tilbud og de virket lovende på yt. Men har samme erfaring som deg. Effekten sluttet å virke fort.

så da sitter jeg her med en hel og en halv flaske. 

Det var synd å høre, i utgangspunktet virket produktet genialt. Men i realiteten er det søppel med tanke på våres forhold, spesielt på høsten / vinteren. Kanskje det fungerer bedre på våren / sommeren. Usikker på om jeg gidder å prøve

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...