Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Vel her kommer en test uten bilder av ett produkt som hørres helt fantastisk ut, men som viser seg å være rævva ( i mitt tilfelle )

Dette er en test av ett produkt som kom i fjor en gang som har det fantastiske navnet Chemical guys Hydroslick ceramic coating wax. Tøft og avansert navn på ett produkt som ifølge CG selv skal være den ultimate løsningen. Vel mja nei ikke i mitt tilfelle. 

Kom over produktet og tenkte dette kunne være artig å prøve så fikk min norske kollega som bor i junaiten til å ta med en flaske når vi skulle mønstre på. Gledet meg selv å komme å hjem etter 4 uker på bøljan blå for å teste produkte for å se om det var så bra som det skulle være ifølge utallige filmer og reviews på youtube. 

Jeg påførte produkte på 3 biler, 1 stk VW golf, 1stk Mercedes B250E og en BMW F10. 

Selve prosessen å påføre produkte var en meget behaglig affære, tok noen små erter av godstoffet på en MF applikator som ble anbefalt og påførte produkte som visst i utallige filmer på youtube og derretter buffet det av. Glansen var faktisk meget pen og bilene ble shiny. Ble gjort grundig vask av alle bilene samt wipedown før jeg påførte produkte, nei vent nå lyver jeg. Det ble gjort på en av dem å det var Mercedesen. 

Dette er en bil som blir brukt mye og må vaskes ofte da den oftes ikke ser ut. Tok en sikkelig god vask av bilen senest idag hvor jeg gjorde 

1. Surfex HD 

2. Vorr B

3. Håndvask med Britemax ( 2 bøtter )

etc.

Og vannet vel det lå flatt på hele bilen etter ca 1 mnd etter påføring av vidunder stoffet ifra CG. Det fantes nada perler av vann og generellt andre ting du forventer når bilen skal ha beskyttelse på seg. Alt dette var borte. Jeg mistenker at dette er ett produkt som ikke fungerer optimalt i det hele tatt. Og værtfall ikke til prisen dette blir solgt for. 

Etter at jeg hadde vasket mercedesen tok jeg å vaska min bil som har hatt Gyeon wetcoat som beskyttelse og her var det masse beskyttelse igjen selv etter en fantatisk vinter på vestlandet ( plussgrader og masse masse masse regn ) 

Jeg har tidligere brukt Fusso coat på høsten / vinteren, og vil si dette er ett produkt som fungerer utmerket. Jeg synes det er synd at dette produktet ikke fungerer på samme måte som fusso. Fordi påføring er super enkel og det er en enkel og koselig prosess å gjøre. Men etter å ha sett resulatet på de bilene jeg har lagt det, er jeg meeeget skuffet desverre.

Jeg håper andre som har brukt dette produktet har hatt mer hell enn meg, og jeg ønsker å utføre en ny test av det nå til våren på min egen bil, men er usikker på om jeg faktisk gidder å prøve eller om jeg skal gi det en liten sjans til. Kanskje en 50/50 med fusso for å se om det utgjør noe forskjell. 

Håper at denne anmeldelsen ikke blir for lang eller kjedlig eller dum, men at vi kan ha en diskusjon rundt det og kanskje få avklart ett par ting om produktet. For i teorien høres og ser produktet ut som en genial sak, men i mitt tilfelle har det vært rævva.

Ha en fortsatt trivlig kveld

Mvh

• Liker 4
  • DCN Poeng 1
Skrevet

Jeg kjøpte to flasker i sommer fordi det var tilbud og de virket lovende på yt. Men har samme erfaring som deg. Effekten sluttet å virke fort.

så da sitter jeg her med en hel og en halv flaske. 

Skrevet
1 time siden, flobben skrev:

Jeg kjøpte to flasker i sommer fordi det var tilbud og de virket lovende på yt. Men har samme erfaring som deg. Effekten sluttet å virke fort.

så da sitter jeg her med en hel og en halv flaske. 

Det var synd å høre, i utgangspunktet virket produktet genialt. Men i realiteten er det søppel med tanke på våres forhold, spesielt på høsten / vinteren. Kanskje det fungerer bedre på våren / sommeren. Usikker på om jeg gidder å prøve

• 5 years later...
Skrevet

Jeg skulle ænske jeg hadde sjekket litt her før jeg prøvde det selv. Min konklusjon er akkurat den samme som dere - ikke godt nok og langt i fra verdt pengene . . .

• 2 months later...
Skrevet

Chemical Guys er et merke innen bilpleie som jeg ikke har så veldig mye til overs for. Det er USA sitt svar på Turtle Wax slik jeg har oppfattet det. Det at dem har 10 stk. forskjellige detailere sier jo sitt. Å man må selvsagt ha de fleste av dem for å oprettholde et best mulig resultat. Også har dem sikkert rundt 20 stk. forskjellige såper. 

Jeg tenker at når dem har en så enorm bredde som ingen andre har som jeg har sett og samtidig har ganske ok priser, så er det et lys som er merket "masseprodusert søppel" som lyser opp i mitt hode. 

Jeg har til gode og teste et produkt fra Chemical Guys som har tatt pusten fra meg. Dem har noen OK såper, men den såpen jeg likte best (CG CWG) skilte seg i kanna og var helt umulig og blande sammen igjen. Det er de neneste såpen jeg har opplevd dette med. 

Så har dem et par andre såper som før het "Maxi Suds" som var ganske bra, men etter å ha prøvd en del andre såper som kostet mindre og var minst like bra så ble også denne faset ut. 

Det absolutt ENESTE produktet jeg har testet fra CG som jeg fortsatt delvis sverger til er CG Speed Wipe. Den er faktisk ganske bra og den klarer og delvis løse opp innsekter som ikke sitter alt for hardt og er ellers en god quick detailer. 

Men så har jeg i det siste brukt Quick detailer mindre og mindre av de ngrunn at dem legger igjen en viss form for beskyttelse og da passer det seg ikke å legge en keramisk hurtigforsegling over denne. Da blir det bare grøt. 

Det er mange merker som har gode produkter å jeg har testet en drøss forskjellige, men faller hele tiden tilbake på to merker. I hovedsak. 

Jeg synes nemlig Koch Chemie og Bilt hamber er to seriøse aktører som lager produktene sine selv og har et godt og fornuftig utvalg. 

En annen ting jeg har tenkt på er om vi egentlig trenger absolutt det beste av det beste av alt innen bilpleie? Vi her inne vasker vel bilen såpass ofte uansett at selv rent vann gjør mye av jobben. Man trenger liksom ikke å dynke en coatet bil med sterke forvasker en gang i uken gjennom året for å holde den ren. En quickdetailer skaper bare mer jobb og gir fint lite tilbake i form av beskyttelse og den beskyttelsen som legges børman ikke legge annen beskyttelse over. 

Når det kommer til beskyttelse over Coating så liker jeg Gyeon Wet Coat best. 

Jeg har også testet Gloss Factory sin skumforsegling nå sist, men kan ikke si så mye om varigheten på denne enda. 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

hmsilset
Skrevet

Kjekt at noen av dere prøver nye eller for meg ukjente produkter. Har bare metal Shine igjen fra cg. Den er bra på skikkelig krom 🙂  Bruker Autoglym sin keramiske shampoo på egne biler for tiden. Den er litt dyr, og skummer lite! Men beskytter en stund! 

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

Skrevet
3 timer siden, hmsilset skrev:

Kjekt at noen av dere prøver nye eller for meg ukjente produkter. Har bare metal Shine igjen fra cg. Den er bra på skikkelig krom 🙂  Bruker Autoglym sin keramiske shampoo på egne biler for tiden. Den er litt dyr, og skummer lite! Men beskytter en stund! 

Har ikke testet mange metal shine produkter, men av de jeg har testet er Swissvax sin den ansolutt beste. Men billig er den ikke. 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår