Gå til innhold

STEK Dynoshield PPF og forskjellige produkter

simenokstad

Recommended Posts

simenokstad

Hei,

Bilen min er helfoliert med STEK Dynoshield og i den forbindelse er jeg nyskjerrig på hvilke produkter jeg ikke bør bruke på bilen.Jeg er amatør og min bilpleie går hovedsaklig på vask og det å holde bilen ren.

Er det derfor noen produkter jeg ikke kan bruke? Tenker spesielt på forvaskprodukter, såper, forseglinger av diverse sorter. Jeg ønsker ikke å bruke produkter som misfarger eller ødelegger folien. Link til folie og datablad her: https://www.stek-usa.com/dynoshield og litt FAQ her: https://www.stek-usa.com/stek-faqs

What specific products should be used to maintain STEK?
 Treat STEK like a “Ceramic Coating” using Ceramic Coating friendly products.

What products should I NOT use to maintain STEK?
 Do NOT use… Detergents containing waxes, sealants or silicone.

What should I NOT do? 
 If something looks unusual, please ask. 

Med tanke på teksten fra FAQ over, kan jeg bruke det meste av forvask, avfettinger, metallpartikkelfjernere, såper osv? Kan jeg bruke en spray sealer som Carpro Hydro2 eller Geyon Wetcoat? 

Jeg vurderer egentlig å finne ett firma til å legge coating på alle andre deler som ikke er foliert for å gjøre vedlikeholdet enklere og morsommere også. Har forstått at å legge coating på folien ikke har noen hensikt.

Håper på litt faglig tilbakemelding her, gjerne fra personer i firma som jobber med PPF og detailing.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...