Gå til innhold

Volvo XC70 og Four C

Strøkenlakk

Recommended Posts

Min har four-c og er 2015-modell (registrert juli 2014) 

nå er det lenge siden jeg har prøvd xc70 uten, men mener å huske at den er mye mer båt enn med. I forhold til 2010 xc60 så er 70 med four-c betydelig bedre å kjøre uten at det går utover komforten i stor grad.

så anbefaler absolutt å kjøpe med.

ps, min har gått 210 000 km og ikke hatt noen feil på systemet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Forhandlere
polishduden

Hva er forskjellen? Jeg har en 2014 registrert senhøstes 2013

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en liten facelift i 2015.

hvis man ser på tåkelysa så har tidligere modeller blank list rundt hele, mens 2015 har rundt halve.

om det er noe mer, vet ikke, jeg har blank list på tvers bak, husker ikke når den kom.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Forhandlere
polishduden
Var en liten facelift i 2015.

hvis man ser på tåkelysa så har tidligere modeller blank list rundt hele, mens 2015 har rundt halve.

om det er noe mer, vet ikke, jeg har blank list på tvers bak, husker ikke når den kom.

Tror du ligger ett år foran. For 2014 har det samme på tåkelys foran. Også er instrumentcluster oppgradert på 2014 kontra 2013. Jeg lurte på hva forskjellen på four c og ikke er jeg

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Forhandlere
polishduden

I see. Er det noen form for justerbart osv da? Mistenker at jeg ikke har four c uten at jeg har gått bilen så veldig i sømmene (summum) (pun intended) annet enn å ha byttet bremser foran. Dog må jeg si at bilen er meget god å kjøre!

2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70

Lenke til innlegg
Del på andre sider
///Jacobsen
3 timer siden, Blankbil / polishduden skrev:

I see. Er det noen form for justerbart osv da? Mistenker at jeg ikke har four c uten at jeg har gått bilen så veldig i sømmene (summum) (pun intended) annet enn å ha byttet bremser foran. Dog må jeg si at bilen er meget god å kjøre!

Biler med Four-c har en knapp under radioen i midtkonsoll for å aktivere/deaktivere four-c chassi. 

Ikke noe manuell mulighet å justere utenom det, så vidt jeg vet om.
Ganske stor forskjell å skru det av og på.

Nye dempere til Four-c kostet rundt 10-12k pr stk oem fra Volvo (noen år siden jeg sjekket, så kan ha forrandret seg).

• Liker 1

2001 BMW E39 525 ESS Showcase 
1997 BMW Z3 Roadster

2007 Suzuki GSXR 1000cc

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reidar

Jeg hadde Four-c oppsett på min 2007 V70 D5 med alternativene "comfort" og "sport". Var ganske stor forskjell på disse i hvordan bilen føltes. V70R har vel et tredje alternativ også for banebruk eller tilsvarende.

Max Protect Certified Detailer - Carpro Certified Detailer - Swissvax Certified Detailer - Kamikaze Certified Detailer

Talset Autocare (web)
Talset Autocare (facebook)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer egen knappe rekke foran girvelger /under klima.

komfort, sport og advanced er valgene, og demperne er i prisklasse nevnt ovenfor. Er vel monroe som leverer nå, ikke øhlins som det var i starten.

Kjører stort sett på advanced da jeg liker den best der. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...