Gå til innhold

Forbrukslån som lån til bil - Lol

Volvo-kongen

Recommended Posts

Volvo-kongen

Har noen fått med seg at banker reklamerer med forbrukslån til finansiering av bil? Lol. Det er jo helt latterlig å skulle betale 25% rente på et billån hvis man heller kan få det til 1/4 av prisen. :rofl1:

Nesten så det hører inn under humortråden..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å ta forbrukslån for å kjøpe bil er som regel (for å si det pent) ikke den beste eller mest økonomiske måten å gjøre det på, men det finnes noen få unntak. Trenger du penger kjapt for å gjøre en god deal og man uansett kan betale det ned ganske fort, kan forbrukslån være et bra alternativ. Man får pengene kjapt og betaler ofte mindre gebyrer, og de stiller f.eks ingen krav til alder og tilstand på bilen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Volvo-kongen
18 timer siden, overlay skrev:

Men det er en måte å ta rotta på folk som ikke får vanlig billån?

Hehe, ja si det. Er vel mange som sliter å betale tilbake det de skylder sånn jeg har skjønt det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Volvo-kongen
8 timer siden, trogha skrev:

Å ta forbrukslån for å kjøpe bil er som regel (for å si det pent) ikke den beste eller mest økonomiske måten å gjøre det på, men det finnes noen få unntak. Trenger du penger kjapt for å gjøre en god deal og man uansett kan betale det ned ganske fort, kan forbrukslån være et bra alternativ. Man får pengene kjapt og betaler ofte mindre gebyrer, og de stiller f.eks ingen krav til alder og tilstand på bilen. 

Ok, fair nok. Jeg ser du har rett i at det kan være en løsning i visse tilfeller. Slik som kjøp av gamle biler eller veteraner hvor banken ikke tilbyr finansiering. Her er et eksempel: forbrukslån.no/billån/. Skal vi tro denne siden er det mulig å få ei rente ned mot rundt 7-8 ps. Det frister uansett mer et sikret lån. Sbanken har jo priser fra rundt 6 ps, som gis så lenge man kan stille sikkerhet med bilen.

Problemet jeg har med dette er at jeg vet for sikkert at disse rentene kun gis til folk som er veldig gode betalere. Altså de med høy inntekt og liten gjeld. Har selv tatt opp lån uten sikkerhet tidligere og betalt godt over 20 ps. Men så er jeg heller ikke spesielt rik, for å si det enkelt.

MEN, under forutsetning at det er snakk om en gammel bil som man ellers ikke får finansiering på, vil jeg tenke at det kan være en løsning. De som samler veteraner er vel stinne av gryn til å begynne med, så tviler på at de bruker mye av dette. 

Endret av Volvo-kongen
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Niebelheim

Jeg tok opp et forbrukslån for å kjøpe A8'n min i fjor (Som er en 96 mod og altfor gammel til at noen bank vil ha sikring i) Tok opp et lån på 40 000,- som jeg kjøpte bil og deler for å reparere den, så betalte jeg ned lånet i løpet av ca. 6mnd

Funket greit for meg.

Betaler du ned det fort, så er det ikke mange hundrelappene ekstra man må betale hver mnd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Moderatorer
21.1.2020 - 22.34, Volvo-kongen skrev:

Har noen fått med seg at banker reklamerer med forbrukslån til finansiering av bil? Lol. Det er jo helt latterlig å skulle betale 25% rente på et billån hvis man heller kan få det til 1/4 av prisen. :rofl1:

Har du 25% rente på forbrukslånet ditt, burde du ihvertfall bytte bank. :) 

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 3 months later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...