Gå til innhold

BMW i3 - "Fluid Black" - Rupes Duetto - puter/polish?

Recommended Posts

Hei,

Etter å ha kjøpt en brukt Rupes LHR 12E Duetto i fjor har jeg polert min BMW i3 med lakken "Fluid Black" med relativt godt resultat 2 ganger. Jeg brukte de medfølgende (blå og gule) putene. Kjøpte 2 ekstra av hver pute slik at jeg brukte 4 blå og 4 gule til sammen. Jeg brukte putene med medfølgende polish (blå og gul fra Rupes)

Jeg ble ikke helt 100% fornøyd med resultatet, og siden det nå er tomt for polish og noen av putene er nokså slitt, ønsker jeg tips til puter og polish som kan gi et bedre resultat før jeg evnt. kjøper nye Rupes puter og polish.

Pendler nesten 30.000 km i året så lakken får kjørt seg ganske kraftig.

Det finnes så sykt stort utvalg av puter og polish og jeg hadde satt pris på noen tips :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andreas Winter

Er dette den litt ømfintlige lakken en ser på mange i3'er? Og hva eksakt ble du ikke helt fornøyd med? (Finishen? Var det fortsatt store eller små riper i lakken?)

Ofte brukte komboer er eksempelvis Rupes blå mikrofiber for cutting (fjerning av spesielt grovere riper) med feks Koch Chemie h9.01, så rupes gul skumpute med Koch Chemie f6.01, og om lakken er veldig ømfintlig: kanskje avslutte med hvit Rupes skum og Koch Chemie m3.02 eller Sonax perfect finish. 

Men dette blir bare gjetting altså. For man må nesten kjøre kombinasjonstester på lakken og se hvilke kombinasjoner man blir fornøyd med. (Test en spot på 40x40cm. Det er ikke sikkert alle stegene jeg listet opp trengs. Problemet er selvsagt innkjøp og alt du ikke har tilgjengelig.)

Men generelt vil de fleste få gode resultater med det jeg listet opp. Selv bruker jeg så og si alltid enten kun Rupes gul skum + Koch Chemie f6.01, og dette fjerner nok riper og gir en meget fin glans. Eller så går jeg først på med Rupes blå micrpfober pads og Koch Chemie h9.01, og avslutter med Rupes gul skum og KC f6.01. 

Problemet er at forskjellige lakktyper trenger forskjellige kombinasjoner og utstyr. Og dette kan også være alt etter slitasje på lakk, og hvor grovt det trengs å gå til verks. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...