Gå til innhold

Hvilken type coating til kunder, stor forhandler


mariushh

Recommended Posts

Jeg jobber for en stor forhandlerkjede og har som interessert detailer fått i oppgave å finne ut hvilken type coating vi skal satse på. 
Vårt mål er å beskytte kundenes biler mot steinsprut og vaskestriper samt forenkle vedlikeholdet av lakken. Vi ser for oss at prisen ut til kunde ikke bør overstige kr 6.000,- og at vi da tjener et par lapper på jobben. Vi ønsker å følge opp kunden årlig men en kjemisk rens og legge på noe som forlenger levetiden slik at den er beskyttet fram til neste årlige runde. 
 

Cartech har lagt Ceramic Guard på min bil, men basert på erfaringer her inne om potensielle store problemer med lakkering av beskyttet bil er jeg usikker på om dette er løsningen. Greit nok at det finnes en løsning på dette DERSOM lakkerer vet at den er behandlet med dette, men det er urealistisk at alle fremtidige eiere av bilen opplyser om dette. 
 

har noen tips om hva vi bør satse på setter jeg stor pris på det. 2-komponent ser jeg for meg tar for mye tid for at vi kan tjene penger på dette når utpris er kr 6.000,-

 

hva med arpro C.Quartz UK 3.0 ?

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rogersolmyr

Cquartz UK er et bra forslag, lett å legge, krever ikke IR-herding og har god holdbarhet. veldig god faktisk ;-)

Swissvax Certified Detailer

Certified Bigfoot System Secialist
Modesta Installer
CarPro Certified Installer

 

Min blogg
Mine produkter

Solmyr AutoDetailings samlede verker.

 

 

Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Forhandlere
polishduden
Jeg jobber for en stor forhandlerkjede og har som interessert detailer fått i oppgave å finne ut hvilken type coating vi skal satse på. 
Vårt mål er å beskytte kundenes biler mot steinsprut og vaskestriper samt forenkle vedlikeholdet av lakken. Vi ser for oss at prisen ut til kunde ikke bør overstige kr 6.000,- og at vi da tjener et par lapper på jobben. Vi ønsker å følge opp kunden årlig men en kjemisk rens og legge på noe som forlenger levetiden slik at den er beskyttet fram til neste årlige runde. 
 
Cartech har lagt Ceramic Guard på min bil, men basert på erfaringer her inne om potensielle store problemer med lakkering av beskyttet bil er jeg usikker på om dette er løsningen. Greit nok at det finnes en løsning på dette DERSOM lakkerer vet at den er behandlet med dette, men det er urealistisk at alle fremtidige eiere av bilen opplyser om dette. 
 
har noen tips om hva vi bør satse på setter jeg stor pris på det. 2-komponent ser jeg for meg tar for mye tid for at vi kan tjene penger på dette når utpris er kr 6.000,-
 
hva med arpro C.Quartz UK 3.0 ?
 
Det er samme problemet med alle coatinger og lakkering. Lakken hefter ikke, enkelt og greit. Og det både ser og merker lakkerer. Vi anbefaler alltid at man lakkerer hele paneler når det er coating inne i bildet

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 minutter siden, mariushh skrev:

I følge én med erfaring på Cartech sin type var denne umulig å fjerne med sliping. Bare slipte det inn i metallet. Det er derfor jeg er bekymret for denne

Dette er fysisk umulig. Coatingen er et produkt som legger seg utpå lakken. Når du sliper bort ned, så er coatingen det første som ryker. Den kryper ikke ned der det er fjernet lakk.

Jeg har jobbet på lakkverksted i mange år, og har fjernet veldig mange coatinger. 

Hva som har blitt sagt om denne kan jeg ikke forstå har rot i virkeligheten.

Hvis det virkelig er et så fantastisk mirakel produkt at det er umulig å fjerne det, så tror jeg der ville vært mer oppstandelse i detailing miljøet verden rundt.

 

Det virker som jeg har skrevet litt om dette i en tidligere tråd om Cartech coatingen, jeg vil anbefale deg å lese den.

 

Du kan gjerne også se en video av The Forensic Detailing Channel. Han legger coating på ballonger, som viser hvordan coatinger oppfører seg.

 

Jeg er enig i at Cquartz UK er god.

Ellers er der andre gode coatinger også.

 

Notat: Jeg har ikke vært borti akkurat denne spesifikke coatingen.

Endret av Niebelheim
  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
_Makki_
3 timer siden, mariushh skrev:

Vårt mål er å beskytte kundenes biler mot steinsprut og vaskestriper

 

Da må dere gå for PPF. Altså beskyttelsesfolie. 

I så fall aldri nevne at en coating skal beskytte mot steinsprut og vaskeriper. 

Vaskeriper kan være mye rart ;)

F.eks for oss detailere er vaskeriper allerede mikroriper påført av vaskehanske. Da veldig lett å fjerne.

Mens for andre er vaskeriper fra en børstemaskin som vil kreve korrigering av lakk.

Vaskeriper kan også være av en skitten svamp fra en kunde som ikke vet hva skikkelig forvask betyr. Bil vasket med dårlig svamp uten grundig forvask kan få VELDIG grove vaskeriper også.   

3 timer siden, mariushh skrev:

Vi ser for oss at prisen ut til kunde ikke bør overstige kr 6.000,- og at vi da tjener et par lapper på jobben.

Det er snakk om da 4800kr eks mva. Mener at til den prisen kommer dere ikke til å tjene penger ved valg av coating. I så fall ville jeg valgt en syntetisk sealer og da på kun fabrikk nye biler.

Ved brukte biler må en ta ekstra betalt for polering / lakkoriggering.

 

 

 

Endret av _Makki_
  • Liker 1

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er inneforstått med hvordan innslaget må gjøres i forhold til steinsprut og vaskestriper. Det er effekten vi ønsker i forhold til begynnende lakkblemmer på feks leasingbiler. 
 

jeg har pratet med en lakkekspert som har erfaring med denne typen(er unik med blant annet karbon istedenfor silisium) og det skremte meg. 

 

Jeg var med å legge på min bil og det gikk ganske så fort(kun nye biler og 1-komponent coating vi ser for oss) så bør gå an å tjene litt da. 
 

Det bør vel være realistisk å beholde de hydrofobiske egenskapene i minst ett år med en god coating?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, mariushh skrev:

jeg har pratet med en lakkekspert som har erfaring med denne typen(er unik med blant annet karbon istedenfor silisium) og det skremte meg. 

Jeg prøvde å finne litt mer info, og ifølge denne siden:

https://cartecworld.com/make-the-difference-with-ceramic-guard/

 

Så er forskjellen at det er mindre fordamping, slik at den blir "tettere".

 

"With Ceramic Guard, the oxide has been replaced by carbon (SiC). The difference is that with SiO2, 30% of the layer disappears during the curing process, while SiCarbon+ has a maximum loss of only 5%. The carbon can bond itself between the silicon, so that the Ceramic Guard ultimately maintains a higher density than with SiO2."

 

3 timer siden, mariushh skrev:

Det bør vel være realistisk å beholde de hydrofobiske egenskapene i minst ett år med en god coating?

Du kan vel knekke de hydrofobiske egenskapene før et år er gått ved f.eks "feil bruk" av kjemi, så det kan jo være greit å evt informere kunden om dette, og evt sende med en topup.

At de hydrofobiske egenskapene er borte betyr jo ikke at coatingen er borte. En coating kan være et år, men det er ikke garantert at vannskrekken varer så lenge.

  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Forhandlere
polishduden
Du kan vel knekke de hydrofobiske egenskapene før et år er gått ved f.eks "feil bruk" av kjemi, så det kan jo være greit å evt informere kunden om dette, og evt sende med en topup.
At de hydrofobiske egenskapene er borte betyr jo ikke at coatingen er borte. En coating kan være et år, men det er ikke garantert at vannskrekken varer så lenge.
Det de siterer er det vi kaller krymp. Det er derfor billig coatinger fulle av løsemidler må legges i flere lag for å få full dekkevne. Resten av sitatet angående konkurrenter er egentlig bare piss og en salgsgimmick. Du har jo også coatinger basert på titanium dioxide osv. Krymp styres spesifikt av hvilke løsemidler brukt og mengden av de, samt innholdsprosent av råstoff. Kjipt å se at man må holde på sånn for å dra seg selv frem
  • Liker 2

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...