Strøkenlakk 0 Skrevet 2 November, 2019 Rapporter Share Skrevet 2 November, 2019 Noen som har erfaring med lakkering av bremsecalipere? Vil tro at pulverlakk er mest holdbart og robust, men er usikker på hvor varmebestandig det er. Andre alternativer jeg har vurdert er lakkering med dedikert caliperlakk på sprayboks (eksempelvis VHT), eller Foliatec påført med lakksprøyte. Uansett metode, demonterer jeg calipere og klave. Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Forhandlere Concker / Norwash 1 245 Skrevet 2 November, 2019 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 2 November, 2019 Jeg har faktisk god erfaring med biltema sin caliper maling påført med skumapplikator for best finish. Dette har sittet på 4biler her nå i flere år uten noen problemer Har også brukt foliatec sin før (maling) med godt resultat. Vil også tro at pulverlakk burde fungere fint har flere deler i motorom på bobla som er pulverlakkert som holder svært godt til tross for høy temp. Siter Optimum Polymer Technologies - Car Chem Award Winning Car Care Products Biler: '15 A6 Allroad '82 Audi 100 5E '10 A4 Allroad '00 Audi S6 Avant '73 VW 1300S '98 Audi A4 2.4 Quattro '87 VW Jetta Mk2 1.8GL SS: '00 Audi S6 Quattro Porsche-Boxster '11 Volkswagen Passat '90 Lancia Delta HF Integrale '07 Range Rover Sport Endring av farge på skinn www.Norwash.no / Følg oss på facebook! Lenke til innlegg Del på andre sider
Kristian 26 Skrevet 2 November, 2019 Rapporter Share Skrevet 2 November, 2019 Jeg pulverlakkerte mine calipere i fjor sommer og de er fortsatt like fine. Brukte pulverlakk fra Eastwood. Jeg demonterte alt av pakninger/tetninger det skal jo bakes på 200°C. Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Riccird1 44 Skrevet 2 November, 2019 Rapporter Share Skrevet 2 November, 2019 Vi bruker pulverlakk på «alt» som ikke er type grenrør osv. Bremsekalipere har vi ikke opplevd noen problemer med. Demonterer de helt, maskerer over sylinderen med varmebestandig maskeringstape og tetter resten av hullene med silikonplugger.Pulverlakkert i candy-black Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Strøkenlakk 0 Skrevet 3 November, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3 November, 2019 Blir nok pulverlakk eller Foliatec med lakksprøyte. Noen som har forslag til hvem som har erfaring, eller tar på seg slikt arbeid? Tenker at bremsedelene først må glassblåses før pulverlakkering.... Hvordan blir det med coating etter lakkering, bør det gjennomherdes i fire uker? Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Riccird1 44 Skrevet 3 November, 2019 Rapporter Share Skrevet 3 November, 2019 Blir nok pulverlakk eller Foliatec med lakksprøyte. Noen som har forslag til hvem som har erfaring, eller tar på seg slikt arbeid? Tenker at bremsedelene først må glassblåses før pulverlakkering.... Hvordan blir det med coating etter lakkering, bør det gjennomherdes i fire uker?Vi bruker sandblås før pulver, men glassblås går nok greit det også.Pulveret er ferdig herdet når det kommer ut av ovnen og nedkjølt, så trenger ikke noe tid på seg i etterkant før påføring av andre produkter Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Strøkenlakk 0 Skrevet 3 November, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3 November, 2019 Høres bra ut. Når du skriver "vi", driver du med dette? Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Riccird1 44 Skrevet 3 November, 2019 Rapporter Share Skrevet 3 November, 2019 Høres bra ut. Når du skriver "vi", driver du med dette?På hobbybasis i hobbyverksted med en kompis. Er vel egentlig han som styrer pulveropplegget, men hender jeg ordner meg noe selv også. Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.