Gå til innhold

Britemax Puremax - blandingsforhold til bøttevask

kris1986

Recommended Posts

God morgen :)

Hvilket blandingsforhold bruker folket på Puremax såpen? Jeg synes jeg får så mye bedre glid med Gyeon Bath (ny favoritt) og Poorboys super slick & suds 

Endret av kris1986
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Niebelheim

Jeg har blandet den ut 2000:1

Ca. 9-10ml? I en 20 liters bøtte, og det skumma godt det.

Dette var mest for en test, da jeg som regel spruter oppi en dæsj uten å måle opp.

Men jeg bruker mye mindre av denne kontra andre såper jeg har brukt.

Blander den 2000:1 så har du ekstremt lenge av den iallefall. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2000:1 er vel "opp til", det forholdet likte ikke jeg hvertfall, antar jeg ikke har så hardt vann heller (vanlig kommunalt). 

Får prøve den med 1000:1 for å sjekke mot skum og glid, men tenkte det var greit å sjekke hva dere andre gjør for sammenligning. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker som regel samme blandingsforhold som CG såpene. Altså 1oz pr. 5 gallon med vann. Med andre ord 3 korker som er ca. 30ml pr. standard vaskebøtte på omtrent 20 liter. Syntes dette fungerer veldig bra. De to tingene jeg liker aller best med denen såpen er at man ikke blir tør på hendene etter en vask, og den er fri for silikon glansforsterkere, forsegling og annet dill som er i mange andre såper. 

2018 Tesla Model S 75D - Deep Blue Metallic

2016 Ducati Panigale 1299S

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Notert, vil prøve det blandingsforholdet mot noen av de andre favorittsåpene mine (som forøvrig også er uten "tilleggsadditiver" som voks, glansforsterkere osv). Coating på bilen så greit å ha det rent :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...