Gå til innhold

Sensatec - vedlikehold

tommy_sn

Recommended Posts

Hei

Noen med forslag til produkter for vedlikehold av Sensatec kunstskinn i en BMW? Antar produkter til vanlig skinn vil fungere dårlig.

Er f.eks Scholl Purple interior shine et greit valg? Funker bra på dashbord og plast ellers hvertfall..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

no er det jo så at alle skinseter er lakka med klarlakk over så om sensatec er som glatt skinn ,. så er vell i bunn å grunn voks bra.. forsegler.

sef. etter vask. bruker intreør vask på seter også.

det er vel forsten noken få skinnseter som ikkje er lakka då. men lite.

korriger meg om eg tar feil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Niebelheim

Nå sier han jo at det er kunstskinn, og ikke skinn..

Det finnes et sett fra Colourlock for kunstig skinn. Anbefaler deg å sjekke det ut.

Storefot selger det iallefall.

Hvis ikke vil vel en APC fungere greit på kunstskinn for rengjøring. Så kan du bruke Colourlock Shield som friksjonsbeskyttelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Forhandlere
Conlogo / Terje

Produkter dedikert til skinn fungerer relativt dårlig på kunstskinn. En APC eller en plastikkrens vil gjøre jobben mye bedre. Ønsker du og sette det inn med noe etterpå er en fornyer for plast/vinyl kjempemessig. 

www.conlogo.no

www.swissvax.no

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, hans k skrev:

no er det jo så at alle skinseter er lakka med klarlakk over så om sensatec er som glatt skinn ,. så er vell i bunn å grunn voks bra.. forsegler.

sef. etter vask. bruker intreør vask på seter også.

det er vel forsten noken få skinnseter som ikkje er lakka då. men lite.

korriger meg om eg tar feil.

Denne klarlakken er egentlig et tynt lag med vannbasert polyuretan, den er ikke helt tett så pleieprodukter for skinn trenger igjennom og pleier skinnet. Hvilke pleieprodukter man trenger vurderer man i.fht hvor nytt/gammelt/slitt skinnet er.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, trogha skrev:

Denne klarlakken er egentlig et tynt lag med vannbasert polyuretan, den er ikke helt tett så pleieprodukter for skinn trenger igjennom og pleier skinnet. Hvilke pleieprodukter man trenger vurderer man i.fht hvor nytt/gammelt/slitt skinnet er.

takk for korigering, de er også derfor eg ogls bruker krem. fett til setene også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...