Gå til innhold

Hjelp til å fjerne sealer/voks fra frontrute

Recommended Posts

Hei!

Har vært uheldig og fått noe på frontruta som gjør at viskerne legger igjen svært mye skygge i regnvær. Det kommer også en slags "squeek" lyd samt at de har hoppet litt. Forsøkt nye viskere som ikke gjorde forskjell.

Dette kom etter at jeg sist vasket bilen og lå på Gyeon Wetcoat og tørket over med AG Rapid Aqua Wax.
Denne kombinasjonen har jeg brukt ganske lenge uten problemer, spesielt Wetcoat hvor jeg unngår å spraye på frontrute. Noe rester kommer som regel men det har etter tid gått vekk.
Jeg gjorde dette for omtrentlig 2 måneder siden, og ettersom jeg studerer i en annen by så har jeg ikke fått fulgt med.  

Samt er jeg usikker på om det er Wetcoat eller Aqua wax som er synderen. 

Til nå har jeg forsøkt konsentrert Surfex HD og CG Citrus wash&gloss, mirakelsvamp samt Gyeon Glass-cleaner uten særlig forbedring. Har AG Glass Polish noe for seg? 
Ruten virker veldig ren men dette skyggelaget består. Som er svært uheldig i regnvær.. 

Noen som har noen tips og triks? :unsure:

20191003_202234.jpg

Endret av Toven
Lenke til innlegg
Del på andre sider
4.10.2019 - 1.55, olav framvik skrev:

Prøv glasspolish hvis den har litt slipende effekt. Ta det også på en microfiber klut og tørk av pusserbladene.

Tror egentlig den bare har en rensende effekt, når jeg tenker meg om. Men hvordan er det å gå på med polish for hånd, eller kraftigere rubbing? 

Forsøkte i dag noen runder med et clay sett fra Sonax. 
Ble ikke nevneverdig stor forskjell må jeg si. Kanskje noe mindre beading. 
Vannmerker under viskerblader forsvant heller ikke - trodde clay skulle ta dette? 
Monterte på nye Bosch viskere, og får ta en sjekk i kveldinga med vannslange om det gav noe forskjell :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, trogha skrev:

Ingen problem å fyke over ruta med maskin og medium/grov polish, da blir den garantert helt ren. Bare husk å vaske vekk oljene etter polishen etterpå.

Jeg har ikke maskin eller kunnskap. Kan eventuelt forhøre meg med noen lokale detailere om de kan ta jobben :)
Det virker i hvert fall som om det ikke er farlig å gå over med dette, så jeg kan gjøre et forsøk for hånd? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
44 minutter siden, Toven skrev:

Jeg har ikke maskin eller kunnskap. Kan eventuelt forhøre meg med noen lokale detailere om de kan ta jobben :)
Det virker i hvert fall som om det ikke er farlig å gå over med dette, så jeg kan gjøre et forsøk for hånd? 

Ja:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...