Gå til innhold

Pris på poleringsjobb

Rossi

Recommended Posts

Hei.

Jeg har fått i oppdrag å fikse lakken på en BMW 3 Coupe 2012 mod. og lurer litt på hva som er greit å ta i betaling for en slik jobb, dvs. for arbeid og produkter.

Lakken på bilen er sånn midt på treet med normale slitasjestriper (litt maskinvask og snøkost) etter 7 år og som for det meste bare sees hvis man bruker lykt, og noen få større overflatestriper. Jeg skal bruke en DA. Beskriver hva jeg har tenkt å gjøre nedenfor.

JOBBBESKRIVELSE

FORVASK: Prickbort, Surfex HD, Iron X

HÅNDVASK: vann, såpe + clay hvis det er behov.

POLERING: compound, wipedown/IPA, polish.

LAKKBESKYTTELSE: sealer, voks.

Hva tror dere?

Hilsen Jan

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Farge er detta? E92? Jeg tok min e90 nå i våres og la cquartz uk 3.0 anbefaler og ha noe microfiber pads fra flxipads el lignende til bmwlakk liggende med enten koch h9.1 eller scholl s2. Lakken er helt sjukt hard som regel. Skal man legge coating så anbefaler jeg og gå over med essence(da det virker som oljen i schollen lager litt trøbbel med coating) Jeg brukte rundt 30-40 timer på alt, men kommer ann på hvor nøye man skal være. Men ser bekjente av meg tar rundt 5-6000 for polering og voks,  coating så pleier de og ligge på 7-9000. Spørs å sugen man er på jobben. 

Endret av Sanden
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er en E92 ja, med denne fargen (foto: BMW)

bmwe92.thumb.jpg.9ae583cfbc72dc6bd80ee2efee20ede8.jpg

Bra tips med microfiber pads og H9.01, lurte nemlig litt på hvor hard lakken er. Er denne bra https://bilnerden.no/flexipads-da-microfiber-cutting-pad eller bør jeg ha ventilerende? https://bilnerden.no/flexipads-da-microfiber-vented-cutting-pad-150-mm.

Skal ikke være supernøye, bare få vekk det værste av riper og legge voks. Takk for gode råd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som 1 steg så har jeg kjørt som regel s2 med blå spider, resultatet blir helt ok. Men er forskjell på lakk så kan ikke si at det er bankers. Men i veldig mange av tilfellene så er det oppsettet jeg har havnet på. Har bare kjørt mikrofiber som er hele. Har ikke prøvd med ventilasjon så kan ikke uttale meg der. Men vil ikke tro det er veldig forskjell. Grunnen til jeg har tette pads er pga jeg ønsker høyere varme på hard lakk. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm litt artig for jeg har ikke testa noe fra menzerna🤔 Men vil tippe de er i cirkus samme kaliber, kommer litt ann på hvor mye man kjører ut. Jeg liker s2 pga oljen den innholder. Føler den er fin og kjøre ut med, skaper veldig lite som man må rydde opp i, det er mulig det holder med en medium compund også. Vis man ikke får det til og bite så er det greit og ha mikrofiber pads i bakhånd. Men er mulig du må kjøre en straffe runde, med finere compund og pute for og fjerne hologrammer. Men lønner seg enn og drive og kjøre mange runder med noe som ikke biter. Anbefaler og søke på lakk kode og se hva andre har brukt😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...