Gå til innhold

Vw E-golf og service

Recommended Posts

Kjøpte i 2018 ny E-golf av merkeforhandler (Møller) i Bergen. Vi byttet ut en Nissan Leaf som da var 4 år gammel, og et av vurderingsgrunnlagene var service. Det er nemlig inkludert 3 år service på E-golf (eller Max 45 000 km). Servicekostnader for Nissan Leaf i 2018 var mellom 3000 og 5000 kr, og dette var årlig kost. Jeg var selvfølgelig så dum at jeg ikke ba selger spesifisere hva som var inkludert i servicen, men antok at nødvendig oppsmøring av bremser osv var inkludert i dette.

Mandag denne uken betilte jeg derfor 1 års service på E-golfen, på nettet, for det er jo slik det gjøres i dag. Etter 1 dag fikk jeg melding fra forhandler at service var kansellert, da bilen ikke skulle ha service før om 1 år..... altså når bilen er 2 år.... eller 30 000 km.

Jeg fikk ikke helt dette til å stemme så jeg satte meg i telefonkø til verkstedet, og etter 25 minutter fikk jeg snakke med en hyggelig dame som kunne fortelle meg at:

E-golf skal ikke på service før etter 2 år eller 30 000 km. Service består i en visuell kontroll av bilen samt skifte av pollenfilter

Neste service er etter 3 år eller 45 000 km. Service består da i en visuell kontroll av bilen samt skifte av bremsevæske.

Dersom det er behov for etterfylling av feks kjølevæske eller andre tekniske væsker samt spylervæske ol må dette betales for.

Dersom bremser må smøres opp (som er vanlig på service på Nissan Leaf) så må det betales for.

Kort oppsummert: 3 års service fra merkeforhandler inneholder: 2 visuelle kontroller av bilen samt 1 pollenfiler og skifte av bremsevæske. (Visuell kontroll av understellet på en E-golf er knapt mulig, da den er deksler som dekker det meste under der. Visuell kontroll av lakk og interiør er vel ikke spesielt komplisert.

Kan dette kalles 3 års service inkludert i prisen?  

BBC

(føler seg litt lurt)

Endret av BBC
  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 2017 modell e-golf selv med service inkludert de første 3 årene.

Jeg gjorde som deg og spurte aldri hva som var inkludert. 

Hadde service i forrige uke, men fikk da inntrykk av at det var noe mer omfattende enn det du skriver over.

Jeg ventet på bilen mens de hadde service, og de brukte nesten 1,5 timer på servicen. Jeg vet jo ikke eksakt hvor effektivt dette var, sto jo ikke og hang over dem, men de må jo ha gjort noe i den tiden jeg ventet? 

De nevnte at de hadde gjort en motorvask, men at dette var gjort som en ekstraservice. Vet ikke akkurat hva som ligger i motorvask av en elmotor da...

Litt skuffende hvis det bare er visuell sjekk av lakk og understell og bytte av pollenfilter som du skriver over, hadde sett for meg endel sjekkpunkter rundt bremser, skiver og koblinger etc.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...