Gå til innhold

Legge flere lag gtechniq G5 - buffe mellom?

Conkey

Recommended Posts

Dreit meg ut sist jeg l G5 på frontvindu, må derfor gjøre jobben på nytt. En av tingene jeg lurer på om jeg gjorde feil var å legge et lag nr 2 uten først å buffe det første. Er dette good eller no-go? Får man noe særlig ekstra av å legge 2 lag med denne?

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]

2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til innlegg
Del på andre sider
_Makki_

Har aldri påført 2 lag med G5. Tror ikke det er anbefalt en gang. G5 er ganske enkel å jobbe med generelt. Samme gjelder buffing.

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjerne der jeg gjorde det feil sist. Blander kanskje med annen forsegling jeg la tidligere der jeg la dobbelt. Får polere på nytt og legge 1 lag denne gangen. Takk for svar

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]

2013 BMW 525d XDrive

2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med et sånt duggaktig lag på ruta hver gang viskerne har gått over når jeg bruker coating på frontrute. Hvordan unngår jeg dette? Ganske irriterende når det er slik.

Polerte ruta grundig før jeg la coatingen også.

skal vel ikke være sånn?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, jonia skrev:

Sliter med et sånt duggaktig lag på ruta hver gang viskerne har gått over når jeg bruker coating på frontrute. Hvordan unngår jeg dette? Ganske irriterende når det er slik.

skal vel ikke være sånn?

Hva slags produkt har du lagt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 timer siden, jonia skrev:

skal vel ikke være sånn?

Mange får denne dugghinna uansett hvilket produkt man bruker, noen bryr seg ikke om den mens andre irriterer seg over den. Dugg er jo mange bittesmå vanndråper, så tilstand på viskere og frontrute vil nok påvirke graden av denne dugghinna.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 minutter siden, trogha skrev:

Mange får denne dugghinna uansett hvilket produkt man bruker, noen bryr seg ikke om den mens andre irriterer seg over den. Dugg er jo mange bittesmå vanndråper, så tilstand på viskere og frontrute vil nok påvirke graden av denne dugghinna.

Litt det jeg er redd for. Har prøvd rain-x også, med samme resultat. Men har helt nye viskere, så kan ikke skjønne at det er de som er synderen. Dersom jeg polerer ruta og ikke har noe produkt på, så virker det som det er stor friksjon mellom viskere og rute, lager gnikkelyd, men da slipper jeg tåkelaget. Til gjengjeld blir ruta veldig fort skitten og får vannmerker, så det skal ikke være så lett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 3 weeks later...

Ser det anbefales å legge på forsegling på viskerblad dersom man opplever problem når alt annet er gjort «rett», men gjelder det alle vindusforseglinger (G5 som i denne saken)? Sliter med at det er et lite felt, selvsagt rett foran fører hvor det ligger litt dråper igjen når viskeren drar over

2013 BMW 525d XDrive

2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...