Gå til innhold

Alternativ feste for bombrikke?

Megaoctane

Recommended Posts

Megaoctane

Bil MB E300de 

det skraverte feltet på frontruta er full av sensorer og kameraer. 

Ser at noen nevner at brikke kan legges i brille «rommet».

Hva med motorrommet? Det er noen plastdeksler i motorrommet som holder elektriske kabler, batterier etc, kan den monteres under et slikt deksel?

Hvis man skal plastidippe den, hvordan og hvilken plastidipp anbefales. Aldri plastidippet før :)

spacer.png

Endret av Megaoctane
  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Niebelheim

Ellers så kan du bare legge den i hanskerommet.

Jeg har hatt flere biler med varmereflekterende frontrute, og da har de ikke klart å lese brikken. Fikk et brev angående temaet en gang, og da ringte jeg de, forklarte situasjonen. Og da så de det var greit, og at de skulle skrive en liten notis på regnr. Så lenge regnr. var registrert på en brikke, så var det ikke noe problem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lakkert flere bombrikker sorte, setter en stripe med sort tape over serienr, setter på ny sort dobbelsidig tape fra biltema, å så lakkerer med sort halvblank lakk. Monterer den så høyt oppe som mulig i ruta, og gjerne bak et slikt sort felt som du har (det står vel at den skal monteres ca 15cm ned fra toppen, men dette har ingen betydning) å som nevnt over her, så er det slik at om ikke brikken blir lest, så blir regnr registrert, å da kommer det opp at det er en bombrikke tilknyttet regnr, og dette blir registrert på brikken.

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Megaoctane

Fikk ny brikke i dag. Det er den nyeste typen som er ganske liten. La den inn i brilleholderen ved taket. Sjekket fjellinjen etter passering, og da var det registrert at brikka var avlest. 

Vurderer om jeg kanskje skal legge den under panseret. Det er et plast deksel der som dekker batteriet og annet elektronikk. Kunne ha lagt den inni der, men usikker på om brikka tåler kulde. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Niebelheim

Hadde en kompis som gjorde det på en Passat han hadde for flere år siden. Han la den i en zip-lock pose under et deksel ved frontfangeren.

De tåler kulde godt. Det blir jo fort like kaldt inne i en bil som det er ute på vinteren, iallefall om du har bilen parkert ute.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...