Gå til innhold

Polering av glass

Recommended Posts

Hei.

sliter med at viskerne på bilen legger tåkeslør på vinduet rett etter visk.

har brukt glaco fra Soft99 på ruta for et års tid siden, og mistenker at dette kan være «synderen».

polerte glasset med Carpro Ceriglass her om dagen med maskin. Fikk vekk et lag som kun synes når vindu er fuktig. Men merker at vindu ikke lenger er så glatt. Nå hekter mikrofiber’n seg liksom fast på ruta. Er dette vanlig? Kan jeg ha på noe som gjør ruta glatt og samtidig ikke gjør at viskerne legger igjen slør etter visk? Ikke lyst til å ha på Glaco iallfall... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andreas Winter

Mine kluter "henger" også igjen om jeg ikke har noe på ruta. Har dessverre samme erfaring som deg, at de fleste vindus-"coatinger" gjør dette. Så langt er min beste erfaring faktisk Turtle Wax Clear Vue - https://bit.ly/2MmFzhA . Varer kun noen måneder, men var veldig fornøyd med den altså. Og denne er ikke vanskelig å fjerne om du ev. er misfornøyd.

Lurer på om resultat/bieffekter varierer etter slitasje på frontrute/type rute/hvor godt eller nøye man får lagt produktet. Jeg prøvde RainX og tenkte dette var samme greia som Turtle Wax sin, men denne ble veldig dårlig hos meg. Ellers har jeg prøvd Gtechniq sine - G1 gjorde at vindusviskerne hoppa. G5 har jeg kun prøvd å sideruter og bak, og denne er jeg meget fornøyd med. Holder evig lenge, og lett å buffe av så lenge du legger et tynt lag + bruker en liten dusj med vindusrens når du tørker av. Har ikke testet G5 på frontruta, men tenkte jeg skulle gjøre det neste gang. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Niebelheim

Jeg la Nanolotus for første gang for en liten stund siden, og jeg må si at den imponerer meg så langt. Ikke noe hopping av viskere, eller grått slør.

Har prøvd Rainx tidligere, og den funker fint hos meg. Kan bli et grått slør, men det forsvinner umiddelbart igjen.

Har også prøvd Aquapel, men den skuffet stort. Levetiden var bare noen dager, så var den borte(!)

Har også kjøpt inn Angelwax H2go som jeg skal prøve på en av bilene mine etterhvert.

Har også G1 liggende som skal legges på kokeboken nå til høsten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har god erfaring med Max Protect UGC Pro. Denne holder lenge.

Vask ruten godt med Wsr for å fjerne alt av rester fra tidligere beskyttelse. Vask så med IPA for å nøytralisere før man legger UGC

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Niebelheim skrev:

Jeg la Nanolotus for første gang for en liten stund siden, og jeg må si at den imponerer meg så langt. Ikke noe hopping av viskere, eller grått slør.

Har prøvd Rainx tidligere, og den funker fint hos meg. Kan bli et grått slør, men det forsvinner umiddelbart igjen.

Har også prøvd Aquapel, men den skuffet stort. Levetiden var bare noen dager, så var den borte(!)

Har også kjøpt inn Angelwax H2go som jeg skal prøve på en av bilene mine etterhvert.

Har også G1 liggende som skal legges på kokeboken nå til høsten.

Lurer meg på om det er endel «piratutgaver» av aquapel. Ser det er mulig å kjøpe dem grisebillig fra kina bl.a.

husker vi kjørte et gruppekjøp i VACN fra usa for maaaange år siden. 

Aquapel da var noe av det råeste. Husker vi fikk 6-7 mnd+ på frontruta. 

Nå bruker jeg selv gtechniq g5 og angelwax h2go og du får noen mnd på frontruta og 1-2 år enkelt på de andre rutene. Minuset med h2go er at den er fæl å buffe av. Hvis du sliter litt med den så bruk vann i en sprayflaske for å få den av. Her må du bruke veldig lite produkt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...