Gå til innhold

Skjolder etter AG HD WAX

Recommended Posts

Hei,

polerte panseret på min e-golf i Deep Black Pearl farge. Etter polering så det helt strøkent ut. Jeg la AutoGlym HD Wax med applikatoren som følger med i pakka. Legger et veldig tynt lag av erfaring for at det skal bli lett å buffe.

Etter ca. 10 minutter så buffet jeg. Så bra ut i garasjen, men når jeg kjørte bilen ut i sola så ser jeg at det er skjolder på panseret som fortoner seg som et mønster som følger bevegelsene jeg har lagt voksen med. Jeg trodde jeg bare hadde buffet dårlig og buffet litt til, uten at det fjernet skjoldene. Jeg endte opp med å legge på min hjemmemiksede quick detailer (1:1:10 med CarPro Reload, Ech2O og batterivann). Da forsvant skjoldene.

Men, nå vil vel ikke lenger vannegenskapene til voksen være fremtredende. Det jeg da ser blir vel egenskapene til min quick detailer? Skulle vel ikke vært nødvendig med Quick Detailer etter voks?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan få slike skjolder/vokshologrammer hvis man legger for tykt, eller ikke venter lenge nok (eller for lenge) før man buffer, eller det kan være svetting. Uansett bruker de å bli borte etter en vask eller to. Det kan være irriterende med slikt på nyvokset bil, men jeg venter heller til jeg har fått vasket bilen enn å bruke QD. En QD vil erstatte de hydrofobiske egenskapene til voksen og i værste fall redusere holdbarheten. Jeg har stort sett kun fått skjolder med hybridvokser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet av å til, men aller verst er fusso! ikke bare er den utrolig tung å jobbe med, men gir i alle tilfeller skjolder.
Shield etc har jeg litt bedre erfaring med, Men det går stort sett bort etter noen vask. 
Har i det senere heller brukt en sånn hybrid sealer sak, ikke bare har jeg slippet disse problemene (ihvertfall så langt) men får langt glattere overflate :) 

GunnarS - Der Golf B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, trogha skrev:

Man kan få slike skjolder/vokshologrammer hvis man legger for tykt, eller ikke venter lenge nok (eller for lenge) før man buffer, eller det kan være svetting. Uansett bruker de å bli borte etter en vask eller to. Det kan være irriterende med slikt på nyvokset bil, men jeg venter heller til jeg har fått vasket bilen enn å bruke QD. En QD vil erstatte de hydrofobiske egenskapene til voksen og i værste fall redusere holdbarheten. Jeg har stort sett kun fått skjolder med hybridvokser.

Ja litt redd for at quick detaileren ødelegger for voksen. 

Får prøve å vaske bilen etter biffing av voks neste gang og se om det er en bedre måte å fjerne disse voksskjoldene på. Vet ikke om jeg bør bruke en annen applikator? Jeg bruker bare den som følger med i settet.

Når det gjelder teknikken for påføring så gjør jeg det omtrent som demonstrert av. Burde ikke være feil det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, jonia skrev:

Ja litt redd for at quick detaileren ødelegger for voksen. 

Får prøve å vaske bilen etter biffing av voks neste gang og se om det er en bedre måte å fjerne disse voksskjoldene på. Vet ikke om jeg bør bruke en annen applikator? Jeg bruker bare den som følger med i settet.

Når det gjelder teknikken for påføring så gjør jeg det omtrent som demonstrert av. Burde ikke være feil det?

Det burde ikke være feil. Ser det anbefales fuktig applicator og 10-15 min før buffing, kan jo prøve å legge tynnere (hvis mulig) og vente ihvertfall 15 min før buffing neste gang. Evt. google litt da det sikkert er kommet noen erfaringer fra utlandet på nett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 minutter siden, trogha skrev:

Det burde ikke være feil. Ser det anbefales fuktig applicator og 10-15 min før buffing, kan jo prøve å legge tynnere (hvis mulig) og vente ihvertfall 15 min før buffing neste gang. Evt. google litt da det sikkert er kommet noen erfaringer fra utlandet på nett.

Jeg mente å skrive «demonstrert av Bilpleiekongen», men det datt ut av teksten min.

Ja, applikatoren er lett fuktet ved påføring. Har lagt for tykt før, det vet jeg. Men nå har jeg lagt veldig tynt. Tror nesten ikke jeg kan legge tynnere.... får Google litt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant dette:

With the AG HD Wax, you need to apply a thin layer and allow to dry - holograms tend to occure with waxes because of incomplete or early buffing. Make sure the buffing cloth isn't accidentally distributing fresh wax when you're trying to remove it. Try 2x buffing cloths, folding regularly, rather than just one and allow an extra 10 mins before you buff the HD wax.

Da tror jeg kanskje problemet mitt er for tidlig buffing. Jeg skal prøve å vente litt lenger neste gang før jeg buffer og se om det hjelper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...