Gå til innhold

Foliere interiør

Recommended Posts

Hei,

Er det mulig å foliere selv og få ett brukende resultat? Har aldri gjort slik som dette før, men skader ikke å prøve tenker jeg.

Skulle ha foliert dørpanelene da de ikke ser så fine ut lengre, har dere tips til hvor og hva jeg bør kjøpe?

Bildet viser hvor det er aktuelt å foliere20190728_141444_HDR.jpeg

Tommy's Blipleielogg

Volvo V70 '05  Black-Stone(019)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke det, men om jeg ikke kan gjøre det selv er jeg usikker på om det noen gang blir gjort. Er glad i å gjøre ting selv, og selv en så liten ting som dette koster for noen kroner :) har også andre div smådeler jeg ønsker å foliere, men det er for det meste rette flater, og burde gå ganske greit.

Kan vel ikke helt sammenlignes, men har sota noen ruter opp igjennom tiå, så føler jo at det er litt i samme sjanger hvertfall.

Tommy's Blipleielogg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du av fremre dekslet der? slik at du bare trenger å foliere selve innsiden uten å tenkte på lommen der. m
Det gjør jobben en del enklere, men er mye buer her som krever varme å riktig strekking for å få det bra. 
Første bud er å kjøpe en god folie skal det bli bra, nesten håpløst med en billig kina folie på slike flater.

God folie, tålmodighet å masse prøving så kan det bli fint det :) 
Kjøp deg en liten rull å prøv :) Worst case, blir det vel bare noen timer og 100lapper bortkastet?

GunnarS - Der Golf B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir ikke noe karbon folie nei, var helst matt svart jeg tenkte på, vil beholde originalt utseende.

I teorien kan jeg dele det opp, men dersom jeg skal gjøre det må jeg lime det sammen igjen. På baksiden er det "plugger" i plast som er smeltet flate for å holde det sammen, mao må limes sammen etterpå.

Hvor får jeg tak i "god" folie da? :)

Tommy's Blipleielogg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 hours ago, Tommygv said:

Blir ikke noe karbon folie nei, var helst matt svart jeg tenkte på, vil beholde originalt utseende.

I teorien kan jeg dele det opp, men dersom jeg skal gjøre det må jeg lime det sammen igjen. På baksiden er det "plugger" i plast som er smeltet flate for å holde det sammen, mao må limes sammen etterpå.

Hvor får jeg tak i "god" folie da? :)

Kjøp 3M, Oracle eller en annen anerkjent leverandør :) 
Har gode erfaringer med disse ovenfor billig folie som biltema, ebay å lignende. 

GunnarS - Der Golf B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...