Gå til innhold

Forbruk av Autofoam

arvidrattlaas

Recommended Posts

arvidrattlaas

Mye mas på meg for tida, men jeg lurer på atter en ting - og fant ingen tråder om akkurat dette. 

Jeg bruker 400 ml ren Autofoam på å skumlegge en liten VW Golf. Er ikke det litt unødvendig sløsing av en slik høykonsentrert prewash? Jeg har en MJJC Ebaykanon, bruker ren Autofoam i beholderen (som anbefalt) og har skruen skrudd helt mot minus. Hvor mye ren Autofoam bruker dere på en normal runde skumlegging?

Bør jeg a) blande ut Autofoamen i beholderen eller b) kjøpe en annen skumkanon? (Har en Karcherkanon liggende ubrukt.) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
arvidrattlaas
11 timer siden, arvidrattlaas skrev:

skruen skrudd helt mot minus.

Tror jeg har misforstått..

"For a stronger mix turn the dial to the minus (-) symbol."

-_-

Får prøve å skru andre veien først.. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følg denne guiden.

På mitt oppsett bruker jeg 150ml (1:100) Autofoam og resten vann i kanonen. Det holder fint til 2-3 biler. Får ikke tykt skum, men så er heller ikke Autofoam designet for det. 

- SAAB 9-3 AERO TTiD

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følger jeg også :) 
Relativt nybegynner jeg også, men har kjøpt meg en slik mjjc kanon jeg også. 
Har tidligere bare brukt slik jif såpe men synes ikke denne rengjorde noe særlig.. Og er det riktig at at Autofoam legger igjen et slags slør over lakken? 
Får et sånn hvitt belegg som jeg må spyle godt før det forsvinner? 

GunnarS - Der Golf B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4.8.2019 - 7.24, arvidrattlaas skrev:

Tror jeg har misforstått..

"For a stronger mix turn the dial to the minus (-) symbol."

-_-

Får prøve å skru andre veien først.. 

Jeg har MJJC kanon, og om jeg har skrur skruen helt inn MED klokken, så blåser jeg fort igjennom halve innholdet i flasken. Om jeg derimot skruer den helt ut MOT KLOKKEN så minker det knapt i beholderen etter å ha lagt et lag skum over bilen. 

Men som nevnt over, ta den testen med å måle blandingsforhold ut fra kanonen med din spyler. Hvis ikke så famler man litt i blinde. Jeg med min K5 og MJJC får 1:16 når skruen er skrudd inn, og 1:120 når skruen er skrudd ut. 

Jeg personlig liker å ha rent produkt i kanonen. Derfor har jeg tatt testen over med skruen helt skrudd ut, for svakest forhold. Det ville tatt vanvittig lang tid å måle hvor mye vann som kommer i bøttene etter å ha kjørt igjennom en hel flaske fra kanonen. Derfor testet jeg kun med 100ml, og ganget opp resultalet med 9. Min beholder tar 900ml før flasken blir konisk. 

2018 Tesla Model S 75D - Deep Blue Metallic

2016 Ducati Panigale 1299S

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...