Gå til innhold

Keramisk coating med god holdbarhet

Recommended Posts

Hei

lurer på pm jeg skal teste keramisk coating på lakk og Gtechniq C4 Permanent Trim Restorer eller tilsvarende på plast. Problemet er at de fleste produktenen jeg har funnet må brukes i løpet av noen måneder etter åpning av flasken. Er det noen tilsvarende produkter som holder i lengre tid? Gjerne et par år. Jeg skal bare ta egne biler, så går nok litt tid før det brukes på nytt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild

C4 holder lenge.

Den kan du åpne å bruke når det passer. 

Har du peiling på hva du må gjøre før du legger coating og hvordan du legger coating? Normalt sett så bruker du 1 stk 30 ml på en bil, hvertfall opp mot det så å kjøpe noe som skal holde lenge for lakk er ikke akkurat noe du normalt gjør.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra. Da skal jeg hvertfall teste c4.

Ja, har lest meg opp en del (dog ikke prøvd ennå). Jeg fikk intrykk av at 30 ml antakelig ble litt lite til bilen (Audi e-tron), så tenkte det kunne være greit om jeg kunne bruke restene (+ en ny 30ml) til bil nr to til våren, dersom jeg kjøpte 50ml. Men 30 holder kanskje?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild

Njaaaaa... litt usikker. 

30 ml holdt på en tesla model x, men hele taket der er glass. 

Bare husk å polere bilen skikkelig og ikke minst grundig wipedown før du legger coating. 

Kjempeviktig med rene NYE lofrie mikrofiber (ca 10 stk).

les produsentens bruksanvisning med tanke på hvor fort du må buffe, og ikke minst overhold herdetiden før den kommer i kontakt med vann. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Forhandlere
polishduden

Et par år går ikke. Åpnet produkt maks ett år å kjøleskap uavhengig av produsent.

Når en flaske åpnes slipper det luft inn og herdeprosessen starter

• Liker 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 month later...

Eg har akkurat kjøpt inn Max protect unc-r som funker på både lakk og plast. Men vet ikke hvor lenge den holder i åpnet tilstand. Den er noe av det bedre man får kjøpt.

• Liker 1

IGL Kenzo master installer

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...