Gå til innhold

Hvilke produkter til hva - oversikt

Recommended Posts

Mulig at dette allerede finnes, eller at det er tull. Men jeg begynte med en oversikt for meg selv, med mine ting.

Det er mange produkter som gjør en god jobb på andre områder enn den direkte markedføres som. Og produkter som er ment å bruke flere steder, men som man kanskje ikke har fått med seg.

Eget eksempel: Kjøpte Koch Chemie Plast Star da jeg leser at denne kan brukes på all plast/gummi utvendig og innvending. Etterpå sier noen at; nei, denne må du ikke finne på å bruke inni bilen. Der kan evt. Koch Chemie Top Star brukes. Okei.. Så kjøpes denne, og da oppdager man at man allerede har AutoGlym Vinyl & Rubber Care. Som skal være vel så god der. Kan ikke Plast Star brukes inni bilen? Trenger jeg Top Star når jeg har Plast Star? Eller AutoGlym VRC? Dette er jo ting jeg ikke har fått svar på selv om jeg har laget meg en oversikt....

Senere leser jeg, og ser tester, av Scholl Boost. Hvor god denne er på motorrom. Bare spraye på vått, la det tørke, fantastisk resultat. Kjøper en slik da. Litt etter ser jeg at man kan bruke AutoGlym Vinyl & Rubber Care på akkurat samme måte. På deres egne sider. Dette har ikke jeg fått med meg. Så kan man jo si at jeg bare kunne prøvd da, men det har jeg jo ikke.

Det er lett å få for mange produkter, som mange gjør samme nytten. Så er det også mange grunner til at man handler; generell kjøpelyst, lyst til å prøve noe annet, synes den ene er bedre enn den andre osv. Det er ikke hva det skal handle om i denne posten.

Jeg har lyst på en oversikt som viser hva de enkelte produkter kan brukes til. Som eksempel Koch Chemie Plast Star. Hvilke flater og områder kan den brukes på? Ikke om den er bedre eller dårligere enn den og den, og det og det merket. Det må inn i en annen oversikt (og den blir man vel aldri enig om uansett).

Jeg tipper også at det fleste produktene for "behandling/finish" også kan brukes til lett "rengjøring". At det egentlig er det samme.

Jeg lenker til et dokument. Hvis noen vil legge til eller justere så er det bare fint. Pass på at egne følelser ikke styrer resultatene.

Jeg har gjort det slik at dersom noen har skrevet (og gjerne som en test, eller at flere henger seg på) at f.eks. Swisswax Pneu fungerer bra som tekstilrengjøring, ja, da har jeg merket av det,

Jeg har ikke tatt med produkter for utvendig rengjøring, som såper, skum, iron-x osv, med mindre de kan brukes til andre ting. Hvis ikke vil det bli for mye. Det er med de andre produktene forvirringen kan være størst og sortimentet for stort.

Dokument -> https://1drv.ms/x/s!Aj1FE4i-Kj0rg7tbfsrY_s6kUud09Q

(Jeg skal justere litt på utseende etterhvert. Jeg sorterer også om det kommer inn mer)

OBS! Det er ikke en oversikt over hvilket produkt som er bedre enn et annet, eller best til den ene eller andre. Hold deg til ett produkt om gangen; hva kan akkurat dette brukes til.

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...