Themagician16 0 Skrevet 21 Juli, 2019 Rapporter Share Skrevet 21 Juli, 2019 (endret) Hei! Q Har nettopp fått bilen polishet i går hos noen jeg kjenner. Angrer litt på at jeg ikke gjorde det selv slik at jeg kan lære så jeg tenkte å gjøre det selv så fort som mulig. Jeg har en del lakkskader på bilen, som klarlakken har sluppet, dype og små riper her og der pluss en del steinsprut. Steinsprut har jeg behandlet stort sett med Dr Color Chip. Det jeg lurer på er: kan jeg compound polere eller vanlig polere kort tid etter at bilen er polert allerede også ta voks oppå? Hvor lenge må bilen stå for at poleringen/voksen skal sette seg i lakken? Kan jeg gjøre disse tingene i garasje og kjøre etter 1 time? Hva er hazing? Hvis jeg vokser bilen i høst for å beskytte mot vinteren, som skitt og salt, bør voksen holde ut hele vinteren? Så hvis jeg har vokset bilen og vinteren har fått bilen til å bli skitten, så kan jeg bare ta den på vask med avfetting og høytrykk en gang i uka så skal det være greit? Eller kommer det å vaske bilen 1 gang i uka til å slite voksen som ligger på lakken? Og som refreshe den? Er det ting en nybegynner bør være obs på nårr man skal compounde/polere/vokse bilen? Endret 21 Juli, 2019 av Themagician16 Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
ALFRED 192 Skrevet 21 Juli, 2019 Rapporter Share Skrevet 21 Juli, 2019 https://www.detailersclub.no/pages/guider/bilpleie-for-dummies-2-r14/ Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
EivindG 12 Skrevet 21 Juli, 2019 Rapporter Share Skrevet 21 Juli, 2019 (endret) Hei, velkommen ti forumet. Les guiden i linken over, anbefales. Tror du blander litt begrep, ikke uvanlig. Polering(polish) er å mekanisk fjerne små riper i lakk, polish er et fint slipemiddel, kan gjøres for hånd eller med maskin. Haze er fine riper i lakk, som gir slør i lakken, gjerne etter bruk av claybar. Dette må poleres bort. Voks legger du etter grundig vask eller polering, gir en beskyttende hinne på lakken. For å få bilen helt ren må den håndvaskes. Edit: det er endel produkter som gjør alt i en runde, lett polering og legger igjen et vokslag i samme operasjon. Endret 21 Juli, 2019 av EivindG Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.