Gå til innhold

Rens av delskinn, alcantara

KristianLomeland

Recommended Posts

KristianLomeland

Hei!

Jeg har en 2012 BMW med m-sport interiør. Her er setene i delskinn med alcantara og stoff i midten. Jeg skulle renset stoffet i midten. Hvor farlig er det med vann/produkt på alcantara-delen? Hvordan anbefaler dere evt å gå frem med metode og produkt? Bruker RG2000 rensemaskin.

takk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du går frem som på hvilket som helst stoffsete, begynn med mild såpe. Jeg har brukt klut i stedet for kost. Så rensemaskin. Om det blir litt nuppete tar du det med nuppefjerner. Evt børst over når det er tørt for å reise fibrene igjen.

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]

2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til innlegg
Del på andre sider
KristianLomeland
52 minutter siden, Conkey skrev:

Du går frem som på hvilket som helst stoffsete, begynn med mild såpe. Jeg har brukt klut i stedet for kost. Så rensemaskin. Om det blir litt nuppete tar du det med nuppefjerner. Evt børst over når det er tørt for å reise fibrene igjen.

Okei, så typ CG GreenClean "overspray" på alcantaraen går fint? Har selvsagt ingen planer om å gå på alcantaraen med rensemaskinen.

Endret av KristianLomeland
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andreas Winter

Jeg har brukt rensemaskin + Koch Chemie Pol Star, og det funker som bare det på mine alcantara-seter. Sprayer på Pol Star, så går jeg over med varmt vann i rensemaskina. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja pol star er veldig fin til dette. Er den jeg selv har brukt. Men mener å ha sett gamle poster med mild surfex til samme bruk.
Pol star er min absolutte favoritt på interiør både i hus og bil

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]

2013 BMW 525d XDrive

2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel mange som anbefaler 1:20 men jeg bruker svakere enn dette med god effekt

2013 BMW 525d XDrive

2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til innlegg
Del på andre sider
KristianLomeland
18.7.2019 - 8.03, Andreas Winter skrev:

Jeg har brukt rensemaskin + Koch Chemie Pol Star, og det funker som bare det på mine alcantara-seter. Sprayer på Pol Star, så går jeg over med varmt vann i rensemaskina. 

Bruker du rensemaskinen på selve alcantara-delen også?? 

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bruker du rensemaskinen på selve alcantara-delen også?? 

Det kan du fint gjøre

2013 BMW 525d XDrive

2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...