Gå til innhold

Max protect unc-r

Recommended Posts

Heisann.

Som tittelen sier så er det unc-r som skal I ilden i løpet av helgen. Og i den sammenheng så har jeg et par spørsmål til noen som har lagt denne før..

Jeg vet den er tricky å legge men skal gi den et forsøk uansett.. Har lagt en del gtechniq crystal serum light&exov4.. Den er lett å legge dog..

Men hva vil dere si er maks temp å legge denne i når man holder på alene? Vet det står fra 5-15 grader.

Og så leser jeg at man anbefaler ikke å overlappe midt på et panel. Men kun legge i til naturlige knekker og skjøter på panelene.. Dog i seg selv fornuftig. Men hva med selve tak og midt på panser der det er rimelig store flater uten knekker.. Vil man få synlige overganger med unc-r om man deler opp sånne flater?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare erfaring med UNC-R1,5, Tak gikk gikk fint på bilen min, ble ikke noe skille, men dette kan variere med farge og lakk. Tror det er lurt å kjøle ned UNC- R før bruk, ha den i kjøleskapet. Det fine med Max Protect er supporten fra https://blankbil.no/  Ring og få noen tips.

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri fått noe skille med verken UNCR eller UNCR1.5. Har lagt noen flasker. 

Brukte å legge et panel om gangen, 1/2 panser, 1/3 tak ca. Høyeste temp jeg har lagt i var vell 21gr med UNCR. 

Den er ikke så vanskelig å legge som noen skal ha det til, den er bare annerledes å legge å buffe vil jeg si. Som med all annen coating, ha tunga bent i munn og bruk lys og "freshe" kluter. 

• Liker 1

Hilsen Stian

RSR Autospa

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert. Takk for svar.  I disse temperaturene så var det bare å legge kjapt over panelet så rett på  buffing? Med en gang? Du klarte en hel dør/skjerm før buffing? Det høres bra ut. Selv om jeg tror jeg prøver på litt mindre felt i starten. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Forhandlere
polishduden

Helt riktig. Har lagt hele dører i dag i 26 grader hehehehe. Men det er som du sier kjapt av og kjapt på. Greit å teste

• Liker 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har bilen fått et lag med v1 og unc-r iløpet av helgen.   og må si at dette gikk over all forventning!  v1 var lett å legge og ikke noe problem. 

unc-r la jeg i kjøleskapet over natta og så pakket jeg flaska i alufolie og tok en skål med isbiter  og alufolie i denne og lagde et hull som flaska passa nedi.. eller så var det 16 grader i garasjen.

Selve leggingen gikk meget bra synes jeg. lett å kjenne hvor man førte på coatingen angående hvor det var lite og hvor det var nok.  buffingen gikk og fint. så lenge man byttet side på kluten ofte nok.  gikk som regel 3 sider på kluten per felt jeg la.  hodelykten var fin for å ha kontroll på "hologram rester"  så det gikk myye kluter ja! :D

når jeg la v1 så gikk det ca halve flasken.    På unc-r følte jeg at jeg var rausere med å dryppe applikatoren, men likevel hadde jeg brukt godt under halve flaska når jeg var ferdig.

Er det vanlig for en personbil. (passat cc)   eller har jeg lagt alt for lite..? :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Forhandlere
polishduden

Det høres veldig normalt ut. Dog kan det være forskjeller på lakktyper. Jeg har klart en Mercedes GL på akkurat 30ml UNC-R. Mens en Focus ST tok hele 40ml. Normalt sett så ryker det ofte med ei halv flaske v1, og da er lakken forholdsvis mettet og du får et lavere forbruk av unc-r. Godt jobba!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minutt siden, Blankbil / polishduden skrev:

Det høres veldig normalt ut. Dog kan det være forskjeller på lakktyper. Jeg har klart en Mercedes GL på akkurat 30ml UNC-R. Mens en Focus ST tok hele 40ml. Normalt sett så ryker det ofte med ei halv flaske v1, og da er lakken forholdsvis mettet og du får et lavere forbruk av unc-r. Godt jobba!

takker. blir ikke siste gang denne legges.:)   ps. når får dere inn mer av de pink worker microfiberklutene?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Forhandlere
polishduden
takker. blir ikke siste gang denne legges.:)   ps. når får dere inn mer av de pink worker microfiberklutene?
De er i produksjon as we speak. Håper vi er tomme noen få uker bare

2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man legger silk coat 2 døgn etter å ha lagt unc-r. (bil har stått i garasje hele tiden) er det sånn at gassene vil spise opp silk coaten sånn at man må legge nytt etter ca 2 uker eller gjelder det bare når man legger det rett etter å ha lagt på unc-r..? Noen som vet..?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...