Gå til innhold

Hva er egentlig permashine?

Recommended Posts

Heisann,

Kjøpte meg en LR D4 i går, forrige eier fikk denne permashine behandlet av en kompis.

Lakken ser veldig fin ut, noe vaskeriper, men ser faktisk ut som at den ble korrigert og polert opp før permashine produktet ble påført.

Spørsmålet mitt er: Hva er permashine egentlig? Er det en coating som jeg kan "reparere" med litt carpro essence å toppe med noe annet lurium, eller er det en ren voks/lakkforsegling som strippes bort med et par runder Koch Vorr B og carpro reset?

- 2016 LR D4 3.0SDV6 HSE

- 1995 AR GTV 2.0TS

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Permashine har norsk nettside med grei info, prøv google😉 Utifra info på siden, så trengs ikke etterbehandling i løpet av garantiperioden på 6 år. Virker som at man kan bruke det meste av vaskemidler. Å toppe med noe som leverandør ikke anbefaler er kanskje ikke lurt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
37 minutter siden, EivindG skrev:

Permashine har norsk nettside med grei info, prøv google😉 Utifra info på siden, så trengs ikke etterbehandling i løpet av garantiperioden på 6 år. Virker som at man kan bruke det meste av vaskemidler. Å toppe med noe som leverandør ikke anbefaler er kanskje ikke lurt.

Har sett på den siden, eneste som står der er en garanti på hvor lenge bilen holder seg blank. Blank er ikke synonymt med god beskyttelse. Men det står faktisk at den skal vaskes med petrokjemisk avfetting.

Ligger også link til et produktblad. Får la en bekjent med kjemiutdanning kikke litt på det tror jeg :)

Edit: Selve databladet på permashine produktet ligger ikke ute, kun til rensemiddel fra hva jeg kunne finne.

Endret av Lyngaas

- 2016 LR D4 3.0SDV6 HSE

- 1995 AR GTV 2.0TS

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Knutis skrev:

Du kan fint toppe Permashinen din hvis du ønsker det. Permashine er ikke mer magisk enn de andre forseglingene på markedet, og den "nypolerte effekten" vil jo forsvinne etter en stund.

Var dette jeg regnet med å få høre :)

5 minutter siden, EivindG skrev:

Har ingen erfaring med permashine, men hevdes at den trekker seg helt inn til metallet, altså inn i lakken. Hvis dette stemmer er det vel ikke vanlig coating? 

Dette nekter jeg egentlig å tro, men OptiCoat hevder også det samme, at coatingen binder seg fysisk dypt i lakken. Sjeldent noen som klarer å bevise slike påstander dessverre.

- 2016 LR D4 3.0SDV6 HSE

- 1995 AR GTV 2.0TS

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Forhandlere
Concker / Norwash
2 timer siden, Lyngaas skrev:

Var dette jeg regnet med å få høre :)

Dette nekter jeg egentlig å tro, men OptiCoat hevder også det samme, at coatingen binder seg fysisk dypt i lakken. Sjeldent noen som klarer å bevise slike påstander dessverre.

Vel ihvertfall Opticoat og opti seal / gloss coat krever at det er klarlakk på bilen da den binder seg som de sier med noen stoffer der. 
Hvor vidt det er mulig å bekrefte det er nå en ting, men utifra min erfaring så oppfører produktene seg helt anderledes på biler uten klarlakk og gir elendig effekt sammenlignet med den glassklare hinnen man får på kjøretøy med klarlakk :)  Så noe er det nok i hva de mener ;) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...