Gå til innhold

Sonax maxcut?

Recommended Posts

Hei. Skal snart i gang å polere hilux’en, svart metallic. Prøvde et lite felt i dag med sonax profline 03 06 på rupes blå ull.Syns ikke den tok noe av vaskeripene å ble heller ikke blankere. Skal selv kjøpe inn poleringsmiddel og puter snart, å lurer på om jeg må gå for sonax cut max? Kjørte denne kombinasjonen på en audi a6 i dag også, å der syns jeg den fjernet mye. Audi skal vel ha hardere lakk enn toyota?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut fra mine erfaringer med svart toyotalakk så skal det ingenting til for å fjerne swirls
Kjørte senest i helga roterende med Cartec 12000, som er veldig fin, på sort metallic land cruiser. 
Tror kanskje ulla her har laget egne riper? Prøv en mildere kombo med skum istedefor? 

Hilsen Stian

RSR Autospa

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde med en blå skum pute som vi hadde liggende, men ble ingen forskjell. Jeg skal å handle inn litt til dette snart, å tenkte å kanskje prøve maxcut, og sonax 04 06. Er en del små riper å vaskeriper på hilux’en da den aldri har blitt polert før.

Bruker en DA maskin med 15-16mm utkast

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd en ny kombinasjon på hiluxen nå. Blå rupes ull pute, og Angelwax ltd resurrection heavy cut. Bilen ble veldig mye blankere, men ripene er der fortsatt. Er ikke dype riper heller

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var hele hiluxen polert. Polerte med plexipads ullpute og Nanolex heavy cut poleringsmiddel. Bilen ble betydelig blankere, tok bort den ‘grå hinna’ men de aller fleste ripene er der enda. Kan det være en ide å prøve en milde polering og skumpads som noen anbefaler på så myk lakk? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ballemann
3 timer siden, Daniel87 skrev:

Da var hele hiluxen polert. Polerte med plexipads ullpute og Nanolex heavy cut poleringsmiddel. Bilen ble betydelig blankere, tok bort den ‘grå hinna’ men de aller fleste ripene er der enda. Kan det være en ide å prøve en milde polering og skumpads som noen anbefaler på så myk lakk? 

Hvor mange timer brukte du på hele bilen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild
9 timer siden, Daniel87 skrev:

Tipper du rett og slett ikke gjør en «bra nok» jobb med grovsteget siden du ikke får fjerna ripene. 

Kjørte du kun et grovsteg på bilen? Du bør få over med et finsteg hvertfall hvis ikke etter ull.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde garantert ikke bra nok jobb, men dette er første bilen tatt med maskin. Har måtte delt opp litt, tok hele bilen i 3 omganger, vokset etter hver polering. Ja skal gå over hele bilen igjen med en finere pute og middel. Mulig jeg prøver sonax 04 06 på ei skumpute.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild

Hvis bilen er virkelig herpa så bruker jeg kanskje fort 20-30 timer på grovsteget, men da er det mint etterpå. Men har endel erfaring også jeg da. Tror jeg brukte 7 timer bare på panseret på min egen men den er til gjengjeld knallhard (hvit audi)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...