Gå til innhold

Bilt Hamber alternativ til Mac Prickbort

Recommended Posts

Hei, 

Jeg har vært svært fornøyd med Mac Prickbort, men synes produktet er lite miljøvennlig og får vondt i halsen ved innånding.

Ellers bruker jeg Bilt Hamber Surfex og Korrosol som avfettinger der iallefall Sufex er nedbrytbar.

Har Bilt Hamber et tilsvarende produkt som Prickbort?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez

Det står mye rart rundt om på nettsider som forundrer meg. Så sant det ikke backes opp av en troverdig video, så tar jeg slikt med en klype salt. Det beste er vel alltid og bruk rett produkt til riktig jobb. Men ja, det krever flere produkter. 

Men hvis bilen din bare er litt støvete, så vil jo en hvilken som helst avfetting gjøre susen, men da trenger man vel kanskje ikke avfetting i det hele tatt. 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skydancer
Det står mye rart rundt om på nettsider som forundrer meg. Så sant det ikke backes opp av en troverdig video, så tar jeg slikt med en klype salt. Det beste er vel alltid og bruk rett produkt til riktig jobb. Men ja, det krever flere produkter. 

Men hvis bilen din bare er litt støvete, så vil jo en hvilken som helst avfetting gjøre susen, men da trenger man vel kanskje ikke avfetting i det hele tatt. 

Det kom fra rett mann eller Som ikke vet forskjell på avfettinger engang!

Max Protect Certified Instructor & Max Protect Certified Detailer

Audi A4 2.0 Tdi, S-line, "09 modell.
Skydancer Detail

Skydancer Detail på Facebook

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez
29 minutter siden, Skydancer skrev:

Det kom fra rett mann eller emoji23.png Som ikke vet forskjell på avfettinger engang!

Nå er det vel ingen hemmelighet at mye av beskrivelsen rundt om i beste fall er overdrivelser. 

Altså så sant det ikke backes opp av bevis. Som videoen over tilsynelatende gjør. 

Jeg er ingen produktekspert. Derfor har vi slike som deg som kan irettesette slike som meg hvis jeg tar feil. Det er jo hele poenget med forumet. 

Å vinne produkt quizer er ikke mitt mål, men å kose meg med vask og detailing av motorsykkelen med produkter jeg selv liker. :) 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilthamber har ikke såvidt meg bekjent - et produkt her til lands som tar asfalt og tjære på lik linje med f.eks Prickbort og andre tilsvarende petrokjemiske avfettinger. 

Det er så vidt jeg vet kun blankbil x-treme som er vannbasert og mer miljøvennlig enn de andre på markedet. Hvor bra den er vet jeg ikke.

Bruk maske og hansker når du jobber med kjemi, så slipper du plager senere i livet. 

1991 Toyota Celica GT-4 ST185

2014 Toyota Hilux X-Cab

2019 Mitsubishi Outlander PHEV S-Edition

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...