Jump to content
Sign in to follow this  
dlarsen

Koch chemie polish M3.02 vs P3.01

Recommended Posts

dlarsen

Hei!

Jeg driver smått med polering, så langt tar jeg kun 1-stegs med F6.01 med tilhørende puter også legger jeg coating. Resultatene blir som regel bra men tenker vil prøve med mer. Om jeg skal ha ett steg til etter dette, hva vil bli mest gunstig av M3.02 og P3.01? Eneste forskjellen er vel att P3 inneholder carnauba? Jeg bruker som regel enten CG 5050 voksen eller Angelpolish Master Sealant som forsegling. Så da burde vel jeg gå for M3.02?

Evt om jeg går for P3.01, hvordan er holdbarheten her? Burde jeg forsegle med noe mer, eller holder det å kjøre denne som sluttsteg?

Tommy R
1 time siden, dlarsen skrev:

Hei!

Jeg driver smått med polering, så langt tar jeg kun 1-stegs med F6.01 med tilhørende puter også legger jeg coating. Resultatene blir som regel bra men tenker vil prøve med mer. Om jeg skal ha ett steg til etter dette, hva vil bli mest gunstig av M3.02 og P3.01? Eneste forskjellen er vel att P3 inneholder carnauba? Jeg bruker som regel enten CG 5050 voksen eller Angelpolish Master Sealant som forsegling. Så da burde vel jeg gå for M3.02?

Evt om jeg går for P3.01, hvordan er holdbarheten her? Burde jeg forsegle med noe mer, eller holder det å kjøre denne som sluttsteg?

P3.01 er ment som en enstegs (få opp blankhet uten å nødvendigvis ta riper), eller som finsteget etter grovsteg med f. eks H9.01.

Hvis du ønsker å ta grovsteg - finsteg - voks, sealer eller coating så bruker du M3.02 etterfulgt av wipedown før beskyttelse. Ønsker du en "kjapp en", så går du for P3. Holdbarhet er ca. 3 mnd. Den tåler overraskende mye kjemi, det skal sies :) 

dlarsen

Okok, så da kjører jeg på med F6.01, og deretter M3.02 for å få mest mulig glans, også angelpolish master sealant?

Nel22
‎02‎.‎07‎.‎2019 - 16.29, dlarsen skrev:

Okok, så da kjører jeg på med F6.01, og deretter M3.02 for å få mest mulig glans, også angelpolish master sealant?

Benyttet du samme pute eller bytter du til lilla kc pute når du tar M3?

e30 tic

Du sier ikke noe om hva lakk du tar, men du oppnår ikke et synlig bedre resultat som regel om du kjører f6 eller avslutter med m3 med mindre det er sort bil med fare for holos å styr. 

Mulig jeg misforstår men du vil få et bedre resultat trolig om du kjører samme tid med h9 å heller går over med m3. 01 feks til sliyy