Gå til innhold

Trøblete Jet Black Saab lakk.


gulliks

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg har 2008 Saab 9-3 med Jet Black (fargekode 298) lakk. Lakken er ekstremt sticky og nærmest umulig å jobbe med. Polishen tørker ut etter 2-3 pass uten noe som helst press på maskinen. Prøver jeg å kjøre flere pass så tørker den helt opp og klumper seg samtidig som maskinen hopper. Det genererer da også mye varme. For å tørke av polishrester krever det mye kraft sammen med fuktighet. Som et resultat at det er det veldig lett å få mikroriper og hologrammer. 

 

Kombinasjonene jeg har prøvd er 

Torq 22D DA 5" bakplate - Rupes Grønn/Grønn

Torq 22D DA 5" bakplate - Rupes Gul/Gul 

 

Krauss DA 5" bakplate - Rupes Gul/Gul 

 

Alle kombinasjonene gir variasjoner av det samme resultatet. 

Jeg har egentlig gitt opp å få korrigert den, men legger ut en post her i håp om at noen har en "magisk løsning" til meg! 

- SAAB 9-3 AERO TTiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nydelig farge når den er velstelt. :)


Morten her fikk bra resultat med orange scholl og s30+ på denne fargen.

Lyssand brukte Scholl S30 og sort pad på samme, han slet med å få godt resultat med orange pad.

I denne tråden har OLea fikset biffen med svart Wurth wafflepad, og Scholl S30+. Fire pass uten trykk på.
Her har forøvrig du kommentert også. :)

 

Trikset er altså fin polish, fin pad og ikke kjøre for lenge om gangen. Gul Rupes er jo ikke helt ulikt S30, så prøv deg litt frem med kortere kjøretid før du buffer for å unngå varmeutvikling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...