Gå til innhold

newbie incoming- ? ang rubes / pads

Recommended Posts

Hei og takk for mye knall info :-)

Har fått en del nyttig info ang vask / polering. knakende bra oppsett for oss som sa "hæ" når det var snakk om "da"...

Har nå rota godt nedi lommeboka på bilxtra butikken på hamar og endte opp med "hikk" 4 lapper for full pakke..
Jeg har gått for prickbort, washking, clay, Carwise DA maskin, meguiars swirl remover, meguiars tech wax 2.0, rubes pads ( hvit og gul, var 2 i hver pakke) .
Jeg har dura over Avensisen med prickbort / skumkanon > skylling>håndvask( autoglym shampoo)>tørking med microfiber fra bilxtra> kjørt DA med swirl med gul så hvit pad, så tatt ny hvit pad og kjørt sakte over med NXT( tørka av etter 5 min). 

Er fornøyd, men mitt lille spørsmål... hva slags pad ville dere brukt på dette: er mriper etter *host* vaskemaskina til statoil.. ( lover på tro og ære at jeg ikke skal dit noe mer)

kan jeg gå for grønn rubes pad og den swirl remover pasten?
20190627_113249.thumb.jpg.f774e66492e14ec79667bcfee1d6fa94.jpg

IMG_20190625_190306.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild

Først... clay MÅ du bruke før polering. Det er viktig! 

Gul er en finpoleringspute. Hvit er en ultrafin poleringspute. 

Jeg kjenner ikke meguiarsproduktene og om de duger til ditt bruk.

Skal du fjerne mikroriper så ville jeg gått for noen grove puter, kanskje north detailing sfx, carpro microfiber cutting pads, flexipads wool, blå rupes ull eller andre grove. 

Det krever også veldig mye tid å fjerne riper, så ta deg god tid. 

Kjenner som sagt ikke meguiarsproduktene så vil ikke uttale meg hvor bra disse er til ditt bruk og om de er dugende til formålet. 

Når du har fjernet riper så går du over med gul rupes pute med fin polering for å hente fram glans. Og er du enda mer kresen (som meg) så går du over med hvit rupes pute med ultrafin polering til slutt for å hente den siste ultraglansen 😊👌🏻

Dessverre litt for manglende kunnskap hos bilxtra folket. Hadde jeg stått i en butikk så hadde ikke jeg sendt deg ut med de produktene der for å fjerne riper etc

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...