Gå til innhold

Scangrip stativ vs. fotostativ

Recommended Posts

tkjoerlaug
Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe en Scangrip lykt (D-match eller multimatch), og lurer litt på hvilke feste-ordning det er på selve stativet. Jeg driver med litt fotografering også, og har både vanlig fotostativ og flere blitsstativer, og lurer på om det er samme gjenger på disse som på scangrip-stativet. Hadde vært greit å slippe å kjøpe ting jeg allerede har i dag. 

Og hvor mye forskjell er det egentlig på en lykt beregnet på detailing kontra en standard LED-lyskaster som f.eks denne:

https://www.byggmakker.no/jernvare-og-elmateriell/lamper/lyskaster-led-70w-ip65/

Andreas Winter
Skrevet

Det er en helt annen festeanordning. På Scangrip sine stativ skrur du en skru gjennom et hull i foten til LED-lampa, så videre ned i gjenger som er på toppen av stativet. Det er en veldig enkel, men solid festeanordning. Ikke noe som ligner noe som helst jeg har på mine foto-/filmstativ.  

For øvrig kan jeg varmt anbefale Scangirp-lysene. De er helt fantastiske. Utrolig god kvalitet, veldig godt lys - både varmt og kaldt, med mange trinn styrke. 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår