Gå til innhold

Tilkobling av strøm til hengerfeste


SverreP

Recommended Posts

Jeg har en 2013 Mazda2, som jeg nettopp har montert hengerfeste på. Kjøpte universelt elnett med kontakt, som ble anbefalt av leverandør til min bil. For enkelhets skyld spurte jeg merkeverksted om fargekkding på ledningene i ledningsnettet til baklyktene, og fikk til svar at alt annet enn original ledningsnett (med kabel fram til motorrom mm) var å be om bråk, feilmeldinger og ødelagte styreenheter. Synspunkter på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olav framvik

Opplevde masse tull på min caddy. Som jeg fikk montert hengerfeste på verksted når jeg kjøpte den brukt. Det var en 2013 modell. De koblet seg inn på baklykta. Det gikk greit 1 års tid. Så begynte det å komme feilmelding når jeg koblet til tilhenger og til slutt lyste det at en pære var gått symbol hele tiden. Det endte med ny kabel fram til sikringsboks og en regning på 10.000,- så det blir nok ikke billigere å prøve en quick fiks på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quick fix er ofte ikke den beste løsningen, men jeg fant en mellomting mens jeg googlet i går kveld. En reléboks som opererer med styrestrøm fra ledningsnettet (0,1 mA) og strøm til forbruk fra en enkel kabel fra batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haagen.no har uoriginale modelltilpassede ledningsnett (og hengerfester). Kjøpte modelltilpasset låsbart avtagbart hengerfeste og ledningsnett til V60'n, alt passet perfekt og det var relativt enkelt og montere. Ingen feilkoder eller lamper som lyser og til en brøkdel av prisen av originalt hengerfeste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haagen.no har uoriginale modelltilpassede ledningsnett (og hengerfester). Kjøpte modelltilpasset låsbart avtagbart hengerfeste og ledningsnett til V60'n, alt passet perfekt og det var relativt enkelt og montere. Ingen feilkoder eller lamper som lyser og til en brøkdel av prisen av originalt hengerfeste.
Haagen.no har alt, men selv her er modelltilpasset ledningsnett dyrt. Jeg bestilte en 300-kroners reléboks fra England, og bruker da universelt ledningsnett og kobler via denne boksen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...