Jump to content
Sign in to follow this  
Marius Ugle

Motstandsdyktig behandling av lakk?

Recommended Posts

Marius Ugle

Hei!

Hva anbefaler dere av coating eller liknende som gir god beskyttelse mot steinsprut og fysisk slitasje på lakken? Det er en forholdsvis dyr terrengsykkel som jeg gjerne vil holde så pen som mulig så lenge som mulig, og jeg akter å polere den med en Rupes Nano iBrid. Og før noen evt. skal begynne å rakke ned på å polere en sykkel, så la det være, jeg finner glede og verdi i det. :)

Edited by Marius Ugle

Tommy

Det er ingen hverken voks, sealer, eller coating som beskytter mot steinsprut. Løsningen her er å få lagt på beskyttelsesfolie som XPEL ol.

Å det er ingen her som rakker ned på at du polerer sykkelen, detter er ikke facebook :)

Edited by Tommy
  • Like 1

Marius Ugle

Er det noe likt folie som kan sprayes på istedenfor folie? Biler har flere paneler, på sykkel blir det skjøter.

Om jeg så går for coating, som jeg ser for meg er alternativet som beskytter mest mot riper, hvilken kunne du anbefalt som mest motstandsdyktig? Jeg kan ha folie på de mest utsatte plassene.

Edited by Marius Ugle

Tommy

En av de coatingene som blir tykkest, er vel Modesta, men litt usikker på om du får kjøpt den som privatperson. Du har ikke vurdert å bare levere inn rammen til lakkering, å få lagt noen ekstra lag med klarlakk på den, å så legge slitefolie på de mest utsatte stedene etterpå?

• Like 1

Marius Ugle
2 timer siden, Tommy skrev:

En av de coatingene som blir tykkest, er vel Modesta, men litt usikker på om du får kjøpt den som privatperson. Du har ikke vurdert å bare levere inn rammen til lakkering, å få lagt noen ekstra lag med klarlakk på den, å så legge slitefolie på de mest utsatte stedene etterpå?

Takk for tips! Jeg kunne sendt inn ramma, men så er det noe med den følelsen å klare selv. Tenkte det kunne være en artig læringsprosess som ikke gir et like katastrofalt resultat som på bil om det skulle gå litt galt.

1 time siden, Arild skrev:

Har ikke kjennskap til selve coatingen annet enn at jeg vet at IGL er ok stuff. 

Ser alienautospa har en egen coating til sykkel som er til en veldig god pris her

https://alienautospa.no/produkt/tilbud/igl-ecocoat-bike-sykkel

Takk for link, det kan jo være noe å prøve! Ante meg ikke at det fantes. Ser forøvrig at noen av de klutene de fører er samme som Bilpleiekongen har, med andre merkenavn.