jkkarl

Drivstofftllsetning

Jeg kjøpte i dag en flaske med Diesel tilsetning for bedre effekt... rengjøring

Finnes også for bensin..

Noen her som har prøvd det?

Er det noe effekt av dette eller penger rett ut?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker greit bra de. Men har du en gammal oljebrenner som ikke har sett slikt før kan det være lurt å skifte filter etterpå, mye dritt i tank og rør som løsner.

Billigere og bedre alternativ er å fylle biodiesel, som feks. Statoils B5, renser godt. Samme med filter gjelder her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir det ikke dieseldyr av den j.. biodieselen på personbil også gjør i hvertfall det på lastebiler :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
blir det ikke dieseldyr av den j.. biodieselen på personbil også gjør i hvertfall det på lastebiler :(

Har en mistanke om at jeg har fått det på diesel'n min, den er i alle fall helt håpløs når tanken nærmer seg tom.. men har faktisk aldri hørt om dieseldyr "på land," kanskje man bruker andre begreper om fenomenet?

Er forøvrig mange bra tilsetningsmidler der ute, og minst like mange svindelprodukter ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dieseldyr får du av fukt i tanken, både på bilen din og der du fyller.

Og 'dyra' lever verken i vannet eller dieselen, de lever i sjiktet mellom de to.

Beste måten å unngå de på er å skifte filter når du skal, tappe vannutskiller og kjøre med full tank når det er store temperatursvingninger, som om vinteren.

Så 'dyra' får du ikke av verken bio eller vanlig diesel, men dårlig vedlikehold kan en enkelt si.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nyttig info, takk for det :)

Da vet jeg at dersom det er dieseldyr på tanken min, skal serviceverkstedet mitt få lov til å fikse det.. for da har de slurvet på servicene. Bilen har vært inne til fast service på intervallene fra den var ny; dvs for 440000km siden. (Og selv om de har glemt å skrive i serviceboken noen ganger, har de faktisk snart fylt ut to tomme bøker ;))

Endret av kazzper
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pass så dere ikke gjør som han som fylte NOS energi drikk på tanken istedet for NOS rengjøring eller boost (?)

Fuska vist etterpå, he he he

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Pass så dere ikke gjør som han som fylte NOS energi drikk på tanken istedet for NOS rengjøring eller boost (?)

Fuska vist etterpå, he he he

:lol:

..eller var det... "Funka visst etterpå, he he he"

Endret av kazzper
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NOS! :eek: BROOM BROOM!

Tipper bilen hans fikk en toppfart på 387,6km/t etter påfylling :) Må nesten le at folk gjør en så stor feil. Tenker vel at nos er nos og bare heller oppi det som er.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har vel advarsler på det nå i USA tipper jeg, var ett eller annet forum med dette på og det tok noen sider før folk skjønte at det var "brus" han hadde hatt i tanken og ikke rengjøring/boost..... var en del "FAIL" der etterhvert ....lol

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive