Jump to content
Lexusgutt

Polering.

Recommended Posts

Lexusgutt

Har polert bilen i helga og resultatet ble bra,  men ser nå etter å ha kjørt noen mil at støvet som legger seg på, så kan man se sirkelbevegelsene etter å ha vokset. Brukte Auto Glym UHD, mener selv at jeg har tørket godt av, mitt spørsmål :kan det være statisk? Og hvor lenge skal jeg vente til jeg vasker bilen etter voksing, har ikke tenkt å bruke kjemi ved første vask.

ALFRED
1 time siden, Lexusgutt skrev:

Har polert bilen i helga og resultatet ble bra,  men ser nå etter å ha kjørt noen mil at støvet som legger seg på, så kan man se sirkelbevegelsene etter å ha vokset. Brukte Auto Glym UHD, mener selv at jeg har tørket godt av, mitt spørsmål :kan det være statisk? Og hvor lenge skal jeg vente til jeg vasker bilen etter voksing, har ikke tenkt å bruke kjemi ved første vask.

Ikkje godt å seie eg går alltid over med qd etter voksing men prøv å vask bilen vanlig å sjå om det blir bedre. 

Lexusgutt

Ja skal forsøke det, men vil vente noen dager så voksen får "satt" seg. 

SverreP

Dette har jeg også opplevd, riktignok med en annen voks. Løste seg etter første håndvask.

Tommy

Dette er helt naturlig, ved bruk av "naturvokser" Det er oljene i voksen, som gjør at den svetter under herding. Dette forsvinner etter første vask, eller en runde med QD.

• Like 1

Lexusgutt

Takk for svar folkens, da drar jeg og skaffer meg noe qd. God Påske til dere alle. 😁 

trogha

Jeg ville prøvd vask og tørk før man går på med QD på nylagt voks. En QD har noe renseeffekt også erstatter man de hydrofobiske egenskapene til voksen med egenskapene til QD'n. Ikke mitt førstevalg på nylagt voks hvis man ikke må.

Tommy
2 timer siden, Lexusgutt skrev:

Takk for svar folkens, da drar jeg og skaffer meg noe qd. God Påske til dere alle. 😁 

Du må uansett vaske bilen før du går på med QD, å da har du allerede fått bort svettingen.

1 time siden, trogha skrev:

Jeg ville prøvd vask og tørk før man går på med QD på nylagt voks. En QD har noe renseeffekt også erstatter man de hydrofobiske egenskapene til voksen med egenskapene til QD'n. Ikke mitt førstevalg på nylagt voks hvis man ikke må.

På Swissvax sine vokser (som hovedsaklig består av naturprodukter) så er anbefalt fremgangsmåte at etter voksen er lagt, og buffet, så får den stå å herde i 3 timer, så går du over med en SV QD for å fjerne eventuell svetting. Da vil også QD tilføre et beskyttendes lag på voksen, slik at den får "gjennomherde" skikkelig.

Lexusgutt

Skal forsøke først bare vaske og tørke, og se hvordan det blir. Har uansett skaffet meg QD, så vi får se. 😁