Gå til innhold
space-ace

polering av bmw e38

Recommended Posts

space-ace    0
space-ace

hei. jeg har en oxfordgrønn bmw e38, 730i.

jeg kunnet tenkt meg å freshet opp lakken litt.

det ser ut som bilen har stått nær noen som har drevet med å male en gang i tiden, da det er endel hvite prikker på førersiden.

så er det noen lette striper, litt slitt lakk ved dørhåndtak, og litt vaskestriper osv.

hvordan bør jeg gå fram for å fjerne disse hvite prikkene? rubbe? hva med den slitte lakken rundt dørhåndtakene?

er også litt limrester på selve dørhåndtakene, da jeg rev av noen forferdelige chrom- dekseler som var limt på der...

hvilkene produkter osv trenger jeg?

det jeg har liggende er

wurth slipepasta, fin (grå 1L flaske)

turtlewax lakkrens

meguars polish

meguars wax

biltema maskin (den med to hoder)

takker for all hjelp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Clay skulle du vel hatt. I allefall når du har malingsflekker på bilen. Vet du noe mer om hvilken meguiars polish og voks du har? De har mange forskjellige.

Regner med at du har noe å vaske med? Såpe, washmitt, tørkehåndkle osv? Microfiber er også meget viktig å ha nok av når du skal i gang med polering.

Endret av mighty82

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
space-ace    0
space-ace

var ute i garagen å så nå.

turtlewax wather absorber

turtlewax super cleaner -lakkerens

meguars carnaula step 2 polish

meguars caranula step 3 wax

swissclean scratch remover

wurt sabesto felgrens

wurt slipepasta,fin

biltema scratchremover, wax

dette er det jeg har liggende, men 0 problem å kjøpe til noe...

hva er brukbart av det jeg har da?

har aldri polert denne bilen skikkelig. men brukte wurt, og meguarsgreia på gamlebilen (bmw e39) og det ble MEGET bra

Endret av space-ace

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndersB    166
AndersB

Hvis du har sans for bilpleie, og vil gjøre litt mer enn å friske opp lakken. Altså fjerne riper, vaskeriper(+ ha en sykt blank bil ;) ) så anbefaler jeg deg å studere dette forumet inn og ut, for så å begi deg ut i maskinpoleringens verden. Etter du har fått en viss ide om hva du trenger så bestiller du dette ifra f.eks scandicshine.no

Lykke til anyways :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Som Lexis nevnte så må du over på maskinpolering hvis du skal bli kvitt vaskeriper osv og få VIRKELIG gode resultater. I så fall duger ikke meguiars polishen du har da disse kun er laget for håndbruk og dessuten inneholder de ikke slipemidler, da må du over på proff produkter som meguiars proff serie eller scholl f.eks.

Wurth produktene har jeg ingen erfaring med så jeg aner ikke om de kan brukes med roterende, men jeg vil anbefale å gå for produkter som andre her på forumet bruker, da er det lettere å få erfaringer og hjelp.

Det helt elementære å ha hvis du skal starte med god pleie og maskinpolering er;

En god såpe

Avfetting

Vaskehanske, waschpudel el.l

Tørkehåndkle

Clay og clay lube

Poleringsmaskin av grei kvalitet

Grov polish, f.eks meguiars #105 eller scholl S03

Finere polish f.eks meguiars #205 eller scholl S40

Tilhørende poleringspads i forskjellige grovheter og størrelser, samt bakplate.

Voks eller sealer, f.eks jetseal 109 som jeg foretrekker.

Nok microfiber kluter

Alt dette får du kjøpt fra de fleste som selger sånt i norge (og i utlandet)

Derifra baller det på seg med titalls eller hundretalls produkter som du aldri trodde du skulle trenge, og kanskje ikke trenger heller, men kjøper likevel. :rolleyes:

Dette går forresten vanvittig fort. Jeg startet med produkter for 2000kr pluss en poleringsmaskin og syntes dette var vanvittig dyre greier. 2-3 mnd senere sitter jeg med en god del biler på samvittigheten og opp mot 15 tusen i produkter :blink:

Endret av mighty82

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndersB    166
AndersB
Dette går forresten vanvittig fort. Jeg startet med produkter for 2000kr pluss en poleringsmaskin og syntes dette var vanvittig dyre greier. 2-3 mnd senere sitter jeg med en god del biler på samvittigheten og opp mot 15 tusen i produkter :blink:

Jeg er rett bak deg i løypa :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eagle-T    0
Eagle-T

Würth polishen er beregnet for roterende. Har brukt den med medium cut endel og den funker bra. Minner endel om Menzerna

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Mener at jeg har hørt noe om at Würth og Menzerna blir tappet på samme sted, men det er bare noe jeg har hørt eller lest en plass en eller annen gang..

Felgrensen til Würth er veldig bra og er veldig lik P21`s, koster ca. 280.- litern.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
space-ace    0
space-ace

hei igjen. nå har jeg knikket litt på bilen. kjøpte meguar`s clay, og malingsprikkene gikk bort med litt knikking! :D utrolig digg å få de bort.

så polerte jeg på meguaris polish. tok også lakkrens først, wurth lakkrens.

det ble ikke perfekt, og jeg har ikke lagt på wox ennå. men ble myye blankere enn tidligere.

hvordan er den turtlewax sin wox med sånn fargestift? har endel småhakk i lakken rundt om. .. .

hvordan legger man ut bilder her da?

Endret av space-ace

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
RuneV    0
RuneV
hvordan er den turtlewax sin wox med sånn fargestift? har endel småhakk i lakken rundt om. .. .

Helt ubrukelig, 100% svindel, pengene-ut-av-vinduet garanti i 3 år følger faktisk med :)

Dra til en BMW forhandler med fargekoden din, og få en orginal lakkstift. Fyll inn hakkene med lakk, våtslip og poler opp igjen. Blir strøkent resultat så fremt hakkene ikke er for store.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind
hei igjen. nå har jeg knikket litt på bilen. kjøpte meguar`s clay, og malingsprikkene gikk bort med litt knikking! :D utrolig digg å få de bort.

så polerte jeg på meguaris polish. tok også lakkrens først, wurth lakkrens.

Høres bra ut, clay er nydelig :)

Har ikke testet den lakkrensen til Wurth, men den er sikkert grei..

Helt ubrukelig..

Det lønner seg å laste opp bildene f.eks til Photobucket, og så linke dem inn ved hjelp av bilde-knappen som dukker opp når du skriver innlegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
space-ace    0
space-ace

hehe, da blir det ikke turtlewax med fargestift:P

noen meninger? finns det noe jeg kan ha på kanalene på bilen? er jo lakkert i sånn boddy greier. rugglete,svart

post-979-1246817178_thumb.jpg

post-979-1246817860_thumb.jpg

post-979-1246818059_thumb.jpg

post-979-1246818123_thumb.jpg

post-979-1246818225_thumb.jpg

post-979-1246818324_thumb.jpg

post-979-1246818409_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
RuneV    0
RuneV

Er du sikker på at det er lakkert? Mener å huske at enkelte E36 bare hadde en film over kanalene, og under var det lakkert.

E38 er min drømmebil nr 1. Hva slags utstyr finnes i denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
space-ace    0
space-ace

de er ikke lakkert i bilens farge nei (tenkte å gjøre det, eller å settepå faceliftkanaler)

men det er en sånn original rugglete svart greier som er smurt på der.

den er ikke så sinnsykt utstyrt. kunnet tenkt meg å ettermontert litt. el.sportseter, xenon og navi bla.

det er som jeg kommerpå nå; oppvarmet ratt, skipose, lyspakke, varmeseter, cdveksler, senk, elgardin baki, armelen.. sikkert mer.

e38 er nydelige bilder ja! en fryd og kjøre, og det er en herlig lyd i 8`eren. får mange blikk med en slik bil:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig