fredsjo

Lakkforsegling på Audi A6 2007 mod. nå kondens ute

Hei

Polerte bilen til fattern i dag, en Audi A6 2007-mod. Resultatet ble knall. Gikk først over med litt grov polering fra Menzerna der hvor de styggeste ripene var. Polerte så over hele bilen med litt finere polering, også fra Menzerna. Avsluttet så med 2 lag Jetseal. Men nå så jeg at det hadde lagt seg ett tynt tynt lag kondens på hele "toppen" av bilen. Dvs. tak, panser og bagasjelokk. La siste "strøk" med jetseal i 20-tiden. Dvs. ca. 4-5 timer før kondensen kom. Har lakkforseglingen blitt noe begrenset av dette? Eller er det slik at Jetseal ikke nødvendigvis trenger hele 24 timer herdetid?

Fredrik

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1: BILDER!!!!! :D

2: nei JetSeal trenger ikke 24t herding :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

20 min herding på jetseal. :) Derav navnet. Forøvrig et meget bra produkt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, har tatt noen bilder, men tenkte jeg skulle legge ett lag voks på bilen før jeg sier meg helt fornøyd. Liker prikken over i'en jeg.. :)

Forresten, "oppdaget" å bruke Optimum no rinse wash and shine i dag. Denne er jo genial til å fjerne rester av poleringsmiddel som blir liggende her og der. Tenkte jeg skulle gå over bilen med denne før jeg legger voks i morgen. Er vel lurt det? Er ikke noe i veien for å vaske litt her og der før man legger voks, lakkforsegling eller hva det måtte være, med optimum no rinse wash and shine? (faen til langt navn på det produktet!)

Problemet måtte være at dette etterlater noe dritt som f.eks voks ikke liker så godt..? Vaska vekk litt Menzerna poleringsmiddel med dette før jeg la lakkforsegling...

20 min herding på jetseal. :) Derav navnet. Forøvrig et meget bra produkt.

Knall! Har bare hørt noen betvile dette litt.. Som sier at den bør herde 24 timer uansett.. Men tror CG vet hva de snakker om..

Og ja, er superfornøyd med Jetseal! Kjapp og fin å jobbe med, og resultatet blir nydelig.

Kan jo og gå over hele bilen med denne:

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/inde...products_id=308

Før jeg legger voks i morgen.. Bare for å fjerne det som måtte være av rester etter jetsealen eller annen polering.. Skal være greit, men hvem vet.. Har opplevd før at det er rester man ikke ser så godt før etter noen dager..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jetseal trenger ikke mer enn 20 minutter under optimale forhold, men jo lengre jo bedre til ei viss grense....

Kan godt gå over med QD ja, men om du trenger det kan diskuteres. Men skader gjør det ikke. Jetseal rester er like enkle å fjerne 3 dager eterpå som med en gang.

QD etter voks kan være bedre og lurere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samt også å ta en wipedown etter polering.. Og bruke EZ Creme eller Vertue Bond for heft...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1: BILDER!!!!! :D

2: nei JetSeal trenger ikke 24t herding :)

Knipset et par bilder når jeg var ute nå.. Var dessverre overskyet, så bildene klarer ikke få frem den wet-looken bilen har nå, men det nå så.. :)

Audipappapolering002.jpg

Audipappapolering003.jpg

Audipappapolering004.jpg

Audipappapolering005.jpg

Er ikke helt ferdig med shininga innvendig, så bilder kommer.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive