Gå til innhold

Hvordan vaske Drop-off behandlet bil?

Recommended Posts

Megaoctane
Skrevet

Har bestilt meg ny leasingbil, E300de i selenite grå. Forhandler spanderer Drop off lakkbeskyttelse. 

Hvordan skal en slik lakkbehandlet bil vaskes/vedlikeholdes?

Bruker man prickbort, korrosol, surfexHD? Evt blandingsforhold?

eller kjører man bare skum og vask?

hva med forskjerm og fordørene? Pleier å bli ru flater her til vanlig....

C350e-girl
Skrevet

Gratulerer med strøken bil! Hva tenker du om batteripakken bak? Det skremte meg litt når jeg så at det ikke var som på c-klassen.

Har ikke noe erfaring med drop off, jeg har coating. Men ved drop off må du vel inn til kontrollvask og sånn? 

@Belle kan kanskje hjelpe?

_Makki_
Skrevet
26 minutter siden, Megaoctane skrev:

Har bestilt meg ny leasingbil, E300de i selenite grå. Forhandler spanderer Drop off lakkbeskyttelse. 

Hvordan skal en slik lakkbehandlet bil vaskes/vedlikeholdes?

Bruker man prickbort, korrosol, surfexHD? Evt blandingsforhold?

eller kjører man bare skum og vask?

hva med forskjerm og fordørene? Pleier å bli ru flater her til vanlig....

Vaskes akkurat på samme måte som ubehandlet bil ;)

8 minutter siden, C350e-girl skrev:

Gratulerer med strøken bil! Hva tenker du om batteripakken bak? Det skremte meg litt når jeg så at det ikke var som på c-klassen.

Har ikke noe erfaring med drop off, jeg har coating. Men ved drop off må du vel inn til kontrollvask og sånn? 

@Belle kan kanskje hjelpe?

Drop off er også en type coating. Må ikke noe :)

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

C350e-girl
Skrevet
9 minutter siden, _Makki_ skrev:

Vaskes akkurat på samme måte som ubehandlet bil ;)

Drop off er også en type coating. Må ikke noe :)

Ja, men ikke samme som jeg har. Og hvis leverandøren du leaser bilen fra legger drop off så må du følge det opp fordi du LEASER bilen👌

_Makki_
Skrevet
19 minutter siden, C350e-girl skrev:

Ja, men ikke samme som jeg har. Og hvis leverandøren du leaser bilen fra legger drop off så må du følge det opp fordi du LEASER bilen👌

Leverandør kan ikke pålegge noen ekstra kostnader ifm "kontrollvask++" av noe som går på det kosmetiske av bilen..

Og hvis de skulle gjøre det så er det bare å kreve de for dekning av den kostnaden. Tror det blir da andre boller hvis de får beskjed å dekke den kostnaden selv 😂

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

Megaoctane
Skrevet

De krever ingen oppfølging av drop off. 

Regner med da å ta vanlig vask. 

Batteripakken bak skremte meg også, men E klasse er dyrere å lease uten plug in hybrid. Gikk for stasjonsvogna så det er nok bagasjeplass uansett. 

• Liker 1
C350e-girl
Skrevet

Ja, kunne bare ønske at det var løst slik som på c-klassen med forhøyet gulv i hele bagasjerommet.

Skrevet

Ville bare vasker den siden du bare leier den alikevel og gått over rett før tilbake levering. 

Megaoctane
Skrevet (endret)

Enig. Mye mer elegant.

Endret av Megaoctane
  • Liker 1
  • Forhandlere
polishduden
Skrevet

Kjøp en top-up til hvilken som helst anerkjent coating og bruk denne i forbindelse med nedvask så e gjør du hele jobben selv :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Megaoctane
Skrevet

Hva er top up? Sette på en coating selv?

kan man trygt bruke Surfex HD og skum som brukes på vaskehaller?

• Forhandlere
polishduden
Skrevet
Hva er top up? Sette på en coating selv?

kan man trygt bruke Surfex HD og skum som brukes på vaskehaller?
Det kan du. Det er rett og slett en quickdetailer på steroider. Du har Max Protect silk coat, gyeon cure, carpro reload, britemax remax, GTechniq c2v3 og mange, mange flere. Det som skjer på en "kontrollvask" er at de vasker ned bilen din og påfører drop off sin top-up. Den operasjonen er noe alle og enhver klarer å gjøre selv :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70

Megaoctane
Skrevet

Heftig. De har ikke fremsatt noen krav. Jeg har jo ikke fått bilen enda heller, får den om 2-3 mnd, når den kommer fra fabrikken. 

Men jeg liker å behandle bilene jeg bruker bra, og så gir det en helt annen følelse når man kjører en ren og pen bil. 

PS! Er det noe coating man kan sette på biler selv, eller må man ha sånne «varme/infrarød ovner»?

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

De aller fleste kan legges uten ir. Jeg er ganske sikker på at du med hydrofobisk top up vil storkose deg med bilen din

2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70

Megaoctane
Skrevet

Det høres bra ut. Så etter vanlig DCN style vask, så kan jeg hver 3-4 mnd spraye på et av de produktene og buffe av?

skal de legges på med sånn kloss og klut, eller vanlig vokspåføringspute?

hvilken av disse ville du anbefalt på en bil med Drop Off?

og bør jeg påføre dette med en gang jeg får bilen, eller vente noen mnd?

er det OK å bruke korrosol på dropp off og så top up etterpå?

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Det høres bra ut. Så etter vanlig DCN style vask, så kan jeg hver 3-4 mnd spraye på et av de produktene og buffe av?
skal de legges på med sånn kloss og klut, eller vanlig vokspåføringspute?
hvilken av disse ville du anbefalt på en bil med Drop Off?
og bør jeg påføre dette med en gang jeg får bilen, eller vente noen mnd?
er det OK å bruke korrosol på dropp off og så top up etterpå?

3-4 spray i en Mikrofiber klut og dras lett over ett panel, buffes med en tørr klut.

Jeg skal ikke anbefale noe direkte siden jeg er forhandler av flere :)

Alt du har av kjemi kan og bør brukes før en top up. Asfaltfjerner, metallpartikkelfjerner, alkalisk avfetting (gjerne i form av skum) osv

2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70

Poleringssenteret MYSEN
Skrevet

Hvis garantien på drop off skal gjelde må den inn på kontroll vask 1 gang i året

Megaoctane
Skrevet

Ok. Regner med at forhandler ikke krever det, og at jeg kan ta top up selv som anbefalt over. 

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår